כתב אישום: הציג עצמו כמורה רוחני בעל אנרגיה אלוהית - ואנס 4 מטופלות

אשר פינטו קיים בביתו מפגשיים קבוצתיים ואישיים לשיפור המודעות העצמית וניצל את האמון שנתנו בו המתלוננות

אשר פינטו (53) מרעננה הואשם בבית המשפט המחוזי בת"א בביצוע מעשי אונס וסדום ב-4 נשים. על פי כתב האישום הציג עצמו הנאשם כמורה רוחני בעל חיבור לתודעה אלוהית ואנרגיה הקרויה "מהר באבא" מהודו. הוא קיים בביתו מפגשים קבוצתיים ואישיים לשיפור המודעות העצמית ובהנחייתו נהגו המטופלים לעבור חוויות שונות הכוללות בין השאר מדיטציה והילינג.

בעבור 8 מפגשים הוא גבה סך 900 שקלים וגם עבור המפגשים האישיים הוא גבה תשלום. מפגשים אלה התקיימו במתכונת של שיחה ולאחריה החל שלב החוויה הכולל הילינג, חיבוק והנחת ידו של הנאשם על ליבו של המטופל ופעולות רוחניות שונות בהנחיתו.

על-פי כתב האישום, המטופל הסביר כי הוא בעל אנרגיה אלוהית והוא למעשה התגלמות האלוהים בגוף אדם ועודד את מטופליו להתמסרות ולצייתנות כלפיו. כמו כן הוא כתב ספר בשם OBEDIENCE שעסק בצייתנות והתמסרות לאלוהים ואליו כנציגו ומדי חודש קיים מפגש מיוחד שבמהלכו קראו הוא ומטופליו בספר.

התביעה טוענת, כי הנאשם ניצל את האמון שנתנו בו המתלוננות וביצע בהן מעשי אונס וסדום ומעשים מגונים תוך שהוא מנצל את ההסכמה שהושגה במירמה לגבי מהות המעשים בעת שגרם להן להאמין כי הדבר דרוש לשם טיפול בהן ובבעיותיהן, וככל שהן מצייתות לו ומתמסרות כך הן מתקדמות ומשיגות תהליך מואץ של צמיחה עצמית ומודעות .

התביעה טוענת, כי אחת המתלוננות דורגה על-ידי הנאשם כמספר 1 מבין מטופליו והיא הפכה להיות יד ימינו במפגשים הקבוצתיים ופיתחה אליו קשר נפשי מיוחד על כדי תלות בו. מתלוננת נוספת דורגה על-ידו כמספר 2 בקירבה הרוחנית אליו והוא הטיל עליה משימות שכללו אחריות על הספרייה וסידור חדר הטיפולים. היא גם הפכה לשותפה אקטיבית במדיטציה שבמפגש הקבוצתי. מתלוננת זו פיתחה תלות בנאשם, והוא הדגיש את מעמדה בפני חברי הקבוצה והילל בפניהם את התמסרותה הרוחנית.

מתלוננת נוספת דורגה כמספר 3 וקיבלה בהתאם תפקידים בשירות הנאשם ולמענו. בנוגע למתלוננת הרביעית כאשר ביקשה זו להסתפק בשיחות בלבד במפגשים נהג זה לנזוף בה שהיא לא מתמסרת מספיק, וכי יש בכך כדי לפגום בטיפול. מתלוננת זו הגיע לטיפול הנאשם לאחר טיפול פסיכולוגי כושל במהלכו ניסתה להתאבד. (תפ"ח 1040/06).