גם מנהלי בתי ההשקעות נהנו מהגאות בשוק ההון

מאיר דלאל, מנכ"ל לאומי ושות' חתמים, מככב בראש דירוג מנהלי בתי ההשקעות ל-2005, עם עלות שכר של 8 מיליון שקל * במקום השני מדורג דני ברק, מנכ"ל לידר ושות', עם עלות שכר של 6.12 מיליון שקל > עירית אבישר

בחזרה לכתבה הפותחת של פרויקט שכר המנהלים

שנת 2005 הייתה מצוינת מבחינת בתי ההשקעות. השיפור נבע בראש ובראשונה מהגאות שאפיינה את השוק בשנה החולפת. גורם דומיננטי שני היה יישום המלצות ועדת בכר והתהודה שההמלצות יצרו, שהגבירה את מודעות הציבור בכל הקשור לצריכה פיננסית, והאיצה מעבר של כספים מהבנקים לברוקרים הפרטיים. כתוצאה משני גורמים אלה רשמו כל בתי ההשקעות הציבוריים גידול בהכנסות וברווחים.

את פריחת בתי ההשקעות ניתן לראות גם בשכר הנאה שגזרו לעצמם מנהליהם, שהיקפו נגזר פעמים רבות מהרווח שגזר בית ההשקעות. סך השכר של 12 מקבלי השכר הגבוה ביותר בתחום הסתכם אשתקד ב-63.6 מיליון שקל. ראוי להדגיש, כי דירוג השכר מתייחס לבתי ההשקעות הנסחרים בבורסה (מלבד שכרו של מאיר דלאל מנכ"ל לאומי ושות', שהיא חברה פרטית, ואשר פרטיו נודעו ל"גלובס"). רוב בתי ההשקעות אינם נסחרים בבורסה, אך ניתן להניח שגם מנהליהם רשמו השנה משכורות בסדר גודל דומה.

את הרשימה מוביל בבטחה ובהפרש גדול, מאיר דלאל, מנכ"ל לאומי ושות' חתמים, אשר הרוויח כ-8 מיליון שקל. שנת 2005 התאפיינה בפעילות שיא בשוק ההון בכלל ובשוק ההנפקות בפרט. לאומי ושות' העוסקת בחיתום הציגה השנה תוצאות שיא שכללו הכנסות בהיקף של כ-60 מיליון שקל - גידול של 71% לעומת 2004, ורווח נקי של כ-30 מיליון שקל.

במקום השני ממוקם דני ברק, מנכ"ל לידר ושות', אשר הונפקה באחרונה בבורסה. לידר רשמה השנה רווח נקי של 27.2 מיליון שקל, גידול של 136% לעומת 2004. הגידול החד נבע מכך שעיקר פעילותה הוא בתחום ההנפקות, שכאמור רשם בשנה החולפת צמיחה דרמטית. עלות שכרו של ברק הסתכמה ב-6.12 מיליון שקל. למרות המקום השני בסולם השכר, הרווח הנקי שרשמה לידר אינו מהגבוהים בין בתי ההשקעות הנסחרים. נציג נוסף של לידר ממוקם במקום העשירי - עמית ורדי, הסמנכ"ל, שעלות שכרו עמדה על 3.36 מיליון שקל ב-2005. ורדי הוא הבכיר היחיד שאינו מנכ"ל או יו"ר שמופיע ברשימת 15 המשתכרים הגבוהים מבין בתי ההשקעות.

לאחר ברק ממוקמים מנהלי אקסלנס, רוני בירם וגיל דויטש, שהם גם בעלי החברה. השניים השתכרו ביחד כ-11 מיליון שקל ב-2005, בעוד אקסלנס השקעות רשמה רווח נקי של 45 מיליון שקל.

לאחר אקסלנס ממוקמים מנהלי ובעלי בית ההשקעות אנליסט, שמואל לב ואהוד שילוני, שסך משכורתיהם היה 9.7 מיליון שקל. ראוי לציין כי אנליסט רשם את הרווח הנקי הגבוה ביותר בין בתי ההשקעות הנסחרים ב-2005 - כ-51 מיליון שקל.

את המקומות השביעי והשמיני תופסים מנהלי ד"ש אייפקס, עידו נויברגר וויקטור שמריך, שרשמו השנה הישג יפה והעבירו את החברה מהפסד של 6.5 מיליון שקל לרווח של 37.7 מיליון שקל. ביחד משכו מנהלי החברה שכר של 8.4 מיליון שקל. בנוסף, במארס 2005 קיבל כל אחד מצמד המנכ"לים הטבת אופציות בשווי של 6 מיליון שקל, מתוכן מימשו בדצמבר 440 אלף שקל, כל אחד. היום שווי ההטבה עומד כבר על כ-16 מיליון שקל עבור כל אחד מהשניים (כולל הסכום שמומש). מיד אחריהם ממוקם קובי לוינסון, מנכ"ל החברה הבת דש, עם שכר של 3.84 מיליון שקל.

את הרשימה סוגרים מנהל פועלים IBI, רונן צלניר ומנכ"ל חברת החיתום, אליאב בן-דוד, ששכר שניהם הסתכם ב-4.75 מיליון שקל. עוד נציין, כי סמנכ"ל החברה ארז בלגה והיועץ המשפטי ירון מוזס, רשמו לעצמם אשתקד שכר נאה של למעלה מ-2 מיליון שקל כל אחד.

בחזרה לכתבה הפותחת של פרויקט שכר המנהלים