חבר מושבעים מצא את מרק אחראית להתקף לב של תושב אילינוי שנטל את תרופת הוויוקס

יקבל פיצויים בהיקף 4.5 מיליון דולר; תובע נוסף באותו משפט יקבל רק 45 דולר, שהם מחיר התרופה

חבר מושבעים בארה"ב מצא את חברת התרופות מרק אחראית להתקף לב אחד, מתוך שניים שנדונו במשפט, של משתמש לשעבר בתרופת ויוקס (Vioxx), ופסק פיצויים בסך 4.5 מיליון דולר.

חבר המושבעים מצא כי החברה לא הזהירה כראוי את שני הגברים לגבי הסיכונים הכרוכים במשכך הכאבים, שהורד מהמדפים בספטמבר 2004, והקשר שבין צריכתו לבין התקפי לב ושבץ.

יחד עם זאת, חבר המושבעים אמר כי התרופה הייתה רק גורם אחד בהתקף הלב במקרה של הגבר השני.

רק ג'ון מקדארבי, בן ה-77 מפארק רידג' אילינוי, יקבל פיצויים מהחברה. המשפט כלל גם את המקרה של תומאס קונה, איש עסקים בן 60, שלקה בהתקף לב לאחר שנתיים של לקיחת וויווקס, לדבריו. עם זאת, התיק הרפואי שלו מצביע על 7 חודשים של שימוש בלבד. המושבעים פסקו כי יש לפצות אותו ב-45 דולר - מחיר התרופה.

עבור מרק, פסק דין זה מהווה הפסד שני בבית משפט, למול שני נצחונות. החברה אמרה כי היא מתכוונת להיאבק בכל אחת מ-9,650 התביעות שהוגשו נגדה. לדבריה, פסק הדין המפוצל הזה מוכיח כי יש לבחון כל מקרה לגופו.

עורך הדין של מקדארבי אמר בתגובה "זהו ניצחון ל-100,000 אמריקנים שלקו בהתקפי לב בגלל ויווקס", והוסיף "זהו ניצחון גם לאלפי רופאים שמרק שיקרה להם בנוגע לסיכונים שבלקיחת התרופה".

במסחר המאוחר בוול סטריט איבדה מנית מרק 1.08 דולר, או 3%, יום אחד בלבד לאחר שהחברה העלתה בכ-15% את תחזית הרווח לרבעון הראשון.