ריביות אירופה נותרות ללא שינוי: הבנק המרכזי של מדינות הגוש האירופי השאירה על רמה של 2.5%

אולם עד סוף שנת 2006 צפויה הריבית לעלות ל-3.25% * גם באנגליה הותיר הבנק המרכזי את הריבית במקומה זה החודש השמיני ברציפות

הבנק המרכזי באנגליה הותיר את הריבית על רמתה הנוכחית זה החודש השמיני ברציפות. הפעם האחרונה בה ביצע הבנק המרכזי שינוי בריבית היתה בחודש אוגוסט, אז הורדה הריבית בשיעור של 0.25% לרמה של 4.5%, בה היא מצוייה כאמור גם כיום.

החלטת הבנק לא הפתיע את השווקים הבריטים והיתה צפויה מראש. בתחילת השנה היו אומנם ציפיות שהריבית תנוע מטה אולם לאחר שהבנק המרכזי עידכן את תחזיותיו לשיעורי האניפלציה העתידיים, תחזיות אלו נמוגו. בתחזיותיו צפה הבנק המרכזי האנגלי כי האנפלציה תעלה השלושת השנים הקרובות ברמה של 2%, כל שנה.

במקביל ולא רחוק מבריטניה, החליט גם הבנק המרכזי של מדינות הגוש האירופי להותיר את ריבית הגוש על רמה של 2.5%. עם זאת עולות הערכות כי בחודש הבא תועלה הריבית עקב התרחבות הכלכלה באזור זה. יתרה מזאת האנליסטים צופים כי עד סוף שנת 2006 תועלה הריבית הבסיסית בגוש עד לרמה של 3.25%.

נזכיר כי בעולם קיימת בחודשים האחרונים מגמה של עליית ריביות. בארה"ב הועלתה הריבית בסוף חודש מארס האחרון בפעם ה-15 ברציפות והועמדה על רמה של 4.75%. גם ביפאן נראו בחודשים האחרונים סימנים המעידים על תחילתו של תהליך הידוק מוניטרי, זאת לאחר שנים של רמת ריביות אפסית