סיכום רבעוני: מדד ת"א 25 עלה בכ-1.7% בחודש מארס לאחר ירידה של כ-3% מתחילת השנה

חלקו של המסחר בתעודות סל על מדדי מניות המשיך לעלות החודש והגיע לשיא של כ-21% מסך מחזור המסחר במניות

הבורסה לניירות ערך ערכה סיכום של פעילות הבורסה לרבעון הראשון של שנת 2006. בסיכום חודש מארס עלה מדד המניות בכ-0.8%, כאשר מדד ת"א-25 עלה בכ-1.7% לאחר ירידה של כ-3% מתחילת השנה ואילו מדד היתר בלט עם עלייה של כ-3.6% במרס וכ-11.6% מתחילת השנה.

עליות השערים נבלמו בשבוע המסחר האחרון של החודש בעקבות העלאת הריבית בארץ ובארה"ב ואי- הודאות עם פרסום תוצאות הבחירות לכנסת.

בשוק המניות נרשמה גם החודש פעילות ערה ומחזור המסחר היומי, שהסתכם במרס בכ-1.2 מיליארד שקל, היה גבוה בכ-25% מהמחזור הממוצע אשתקד.

חלקו של המסחר בתעודות סל על מדדי מניות המשיך לעלות החודש והגיע לשיא של כ-21% מסך מחזור המסחר במניות, לעומת כ-17% בחודש הקודם, עלייה זו נבעה בעיקר מעלייה בפעילות בתעודות הסל על מדד ת"א-25.

בשוק המעו"ף נרשמה מגמה דומה כאשר נסחרו כ-275 אלף אופציות ביום, מחזור זה נמוך מהמחזור בפברואר, אך עדיין גבוה מהממוצע שנה שעברה.

מדד איגרות החוב עלה במרס בכ-0.3%, בעקבות עלייה של כ-0.8% באיגרות החוב צמודות המדד. מאידך, איגרות החוב צמודות המט"ח ירדו בכ-0.2% במקביל לייסוף השקל ביחס לדולר בכ-0.9%. איגרות החוב הלא-צמודות נותרו ללא שינוי - חודש שלישי ברציפות.

גם באג"ח נרשמו מחזורים ערים, בסך של כ-1.4 מיליארד שקל - בדומה לממוצע אשתקד, ואילו במק"מ נרשמה ירידה בפעילות והמחזור היומי שהסתכם בכ-585 מיליון שקל היה נמוך בכ-15% מהמחזור הממוצע בשנה הקודמת.

את גל ההנפקות בשוק המניות בתל-אביב, על בסיס הדו"חות הכספיים של ספטמבר 2005, חתמו שש חברות חדשות, שגייסו מהציבור סכום כולל של כ-210 מיליון שקל. כשליש מהסכום גוייס ע"י גולף ושליש נוסף ע"י שלוש חברות מו"פ חדשות, מדיגוס , ביו ויו ופיברולן . כמו כן, בוצעו במרס שבע הקצאות פרטיות בסך של כ-90 מיליון שקל.

בשוק איגרות החוב גייסו שתי חברות חדשות סכום של כ-115 מיליון שקל. מטבעות עולם הנפיקה אג"ח מובנות, צמודות דולר, בסך כ-77 מיליון שקל ומגדלי גינדי גייסה כ-37 מיליון שקל באמצעות אג"ח צמודות מדד.

כמו כן, שבע חברות ותיקות הנפיקו אג"ח, רובן צמודות מדד, בסך כ-800 מיליון שקל. בלטה בגודלה שחרית עם הנפקת אג"ח לא צמודות בסך כ-240 מיליון שקל, וכן החברות איירפורט סיטי והכשרת הישוב שהנפיקו אג"ח בסך כ-150 מיליון שקל, כל אחת.

בנוסף, בוצעו שש הקצאות פרטיות של אג"ח צמודות מדד, למשקיעים מוסדיים, בסך של כ-385 מיליון שקל. במסגרת רצף מוסדיים רשמה החודש אלביט הדמיה איגרות חוב בסך של 110 מיליון שקל, בהמשך ל-355 מיליון שקל שנרשמו על ידה בחודש הקודם וגולד רשמה בדרך זו איגרות חוב בסך כ-40 מיליון שקל.

הממשלה הנפיקה במרס אג"ח בסכום שיא של כ-6.3 מיליארד שקל, פי שלוש לעומת כ"א מהחודשיים הקודמים, כאשר כשני שליש מהגיוס בוצע באג"ח לא-צמודות מסוג "שחר". מנגד, נרשם החודש גם פדיון ענק של אג"ח שחר בשווי של כ-15 מיליארד שקל.

בקרנות הנאמנות נרשמה במארס מגמה מעורבת. בקרנות חו"ל התמתנו היצירות והסתכמו בכמיליארד שקל, מחצית סך היצירות בכל אחד מהחודשים הקודמים. סך היצירות בקרנות אלה, ברבעון הראשון של השנה, מגיע לכ-5.2 מיליארד שקל, לעומת כ-4.4 מיליארד שקל בכל שנת 2005.

בקרנות האג"ח התמתנו הפדיונות והסתכמו בכ-0.9 מיליארד שקל ובכ-3 מיליארד שקל מתחילת השנה, לעומת יצירות בסך כ-22.8 מיליארד שקל אשתקד. בקרנות השקליות התחזקו הפדיונות והסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל במארס ובכ-3.9 מיליארד שקל מתחילת השנה לעומת פידיונות נטו בסך כ-10 מיליארד שקל בשנה הקודמת, ואילו בקרנות המנייתיות לא נרשמה החודש פעילות מהותית.