בית המשפט דחה עתירה שהגיש דייר במגדל היוקרה גן העיר בת"א נגד הוועד

לטענת העותר, ועד מגדל גן העיר חסם את המעבר, כך שכל ניסיון מעבר של כלי רכב מצריך פנייה אל הגורם הפועל מטעם ועד הבית במקום

בית המשפט המחוזי בת"א דחה את עתירתו של אבשלום רוטמן לחייב את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א, לאכוף את הוראות התב"ע החלה על מתחם גן העיר, בכל הנוגע למעבר המקורה בין שדרות בן-גוריון לרחוב הדסה.

לטענתו, הוראות תוכנית בניין עיר (התב"ע), קובעות כי יש לאפשר מעבר חופשי לציבור הולכי הרכב ולכלי רכב במעבר. לטענתו, מסיבות ביטחוניות דרשה המשטרה שיוצב במעבר מחסום כך שהתנועה תהיה מפוקחת ומבוקרת.

לטענת העותר, ועד מגדל גן העיר חסם את המעבר, כך שכל ניסיון מעבר של כלי רכב מצריך פנייה אל הגורם הפועל מטעם ועד הבית במקום.

בתגובה טענה הוועדה המקומית, כי באופן עקרוני נדרש מעבר חופשי לציבור הולכי הרכב ולכלי רכב במעבר זה, אולם "דרך המלך" לפתור את הסוגיה טמונה בשינוי נקודתי בתב"ע, אשר יאפשר מעבר להולכי רגל וכלי רכב של חירום בלבד.

הוועד של מגדל גן העיר טען, כי העותר ידע כי המעבר המקורה נשלט ע"י מחסום. לטענתו, מטרתה האמיתית של העתירה היא ניסיון להפעיל לחץ לא הוגן לצורך קבלת זכויות יתר, ללא כל זכות בדין.

השופט ד"ר עודד מודריק ציין, כי די בכך שהוועדה המקומית מסכימה למעבר כלי רכב בכפוף לביקורת ביטחונית במחסום. לדבריו, מדיניות הוועדה המקומית סבירה ויש הגיון בהצעה לשנות את התב"ע.

מודריק הוסיף, כי מאחר וועד הבית מודיע כי כבר יזם פעולות ראשונות של שינוי התב"ע, הוא אינו חושב שיש הצדקה בשינוי מדיניות האכיפה של הוועדה המקומית.

(עת"מ 1067/06).