עובדי חברת החשמל פתחו במאבק נגד המנכ"ל הנכנס אורי בן נון

זאת בשל כוונתו לפטר עובדים במחלקת חטיבת הפרויקטים ההנדסיים בשל דיווחים תקציביים לקויים

עובדי חברת החשמל פתחו במאבק נגד המנכ"ל הנכנס אורי בן נון לפטר עובדים במחלקת חטיבת הפרויקטים ההנדסיים בשל דיווחים תקציביים לקויים. ועד ההנדסאים וועד חטיבת המהנדסים בצפון הודיעו היום כי לא יעברו בשתיקה על התוכניות של בן נון להדיח מתפקידם מנהלים בכירים באגף התכנון ההנדסי.

נודע כי ישנה כוונה לפטר חלק מהעובדים באגף פיתוח ההנדסי, ביניהם את מנהל אגף תכנון הנדסי יונה שוייצר. הרקע הוא דו"ח ביקורת פנימי בחברה המתריע על שיטת דיווח לקויה של שעות הפעילות בחטיבת הפרויקטים.

ועד המהנדסים פנה היום לעובדי החברה במכתב בו הוא כתב: "ועד המהנדסים התריע לפני כחצי שנה כי סמנכ"ל חטיבת הפרויקטים משתמש בשיטת דיווח תקציבית בלתי אמינה כדי לבסס את כוונתו לפטר 50 עובדים באגף תכנון הנדסי. לצערנו כל הגורמים בחברה כולל מנכ"ל החברה נתנו גיבוי מלא לסמנכ"ל שהחליט לפגוע באגף תכנון הנדסי ובעובדיו. מקריאת הנתונים בדו"ח הביקורת הובהר מעל לכל ספק כי התלונה נגד הסמנכ"ל היתה מוצדקת".

בפנייה לעובדים נכתב עוד כי המנכ"ל המכהן בתפקידו פחות מחודש החליט לפסוח על הסמנכ"ל ולמצות את הדין עם אותם מנהלים שהם חלק משיטת הדיווח בכל החברה אותם תפס כשעירים לעזאזל. בן נון, לדברי העובדים, מתעלם מכך ששיטת הדיווח מתנהלת בכל החטיבה למעלה מ-25 שנה וזאת בשעה שכל הגורמים בחברה ידעו על קיומה של שיטה זו לרבות הבכירים ביותר.

ועד המהנדסים מציין, כי אינו יכול לעמוד מהצד בחיבוק ידיים מבלי להתנגד לכוונותיו של המנכ"ל, בן נון, ולזרוק מנהלים שפעלו על פי נורמה מקובלת בכל החברה מזה דור. כל כוונתו של המנכ"ל היא לבסס את כוחו ומעמדו בחברה מבחינת "יראו וייראו".

ועד המהנדסים בשולי מכתבו מציין, כי הרצון לפטר מנהלים כמו גם עצירת תוכניות הפיתוח של החברה הוא חלק מתהליך השינוי הצפוי - הפירוק וההפרטה של החברה. הממשלה, הדירקטוריון והמנכ"ל מנסים לעשות הפרד ומשול בינינו העובדים להנהלה. חוסר תגובה מצידנו, מתריעים העובדים, יביא את המכה הבאה ויקרב את הקץ של כל אחד מאיתנו.

גם ועד ההנדסאים והטכנאים הודיע כי לא יעבור על כוונתו של בן נון לפטר עובדים ממחלקת התכנון ההנדסי בשתיקה. ועד זה קורא לכל העובדים בחברה להציג עמדה אחידה לקראת הגזירות הבאות במטרה למנוע את פירוק וריסוק חברת החשמל.

דובר חברת החשמל מסר בתגובה, כי "ועדת הביקורת של דירקטוריון חברת החשמל קיימה דיון בנושא לפני מספר ימים, במהלך הדיון הודיע מנהל האגף כי תופעת הדיווח השנוי במחלוקת אינו נוהג המתקיים 25 שנה בחברה אלא בוצע בשנה האחרונה בלבד. בדיון הוטל על מבקר החברה בשיתוף רואה החשבון החיצוני לגבש המלצות שיובאו בפני מנכ"ל החברה. עם קבלת ההמלצות יחליט המנכ"ל על המשך הצעדים".