אגף התקציבים לזליכה: איפה מיליארד השקלים שחסכת בשכר ובהטבות לעובדי המדינה?

בנוסף נדרש החשכ"ל להסביר כמה שולם ליועצים חיצוניים על ההכנות לתוכנית שבוטלה לחלוקת אופציות מניות לאומי לציבור

החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, שוב רב עם בכירים באוצר, ולאחרונה עם אגף התקציבים, בשאלה איפה מיליארד שקל החיסכון שהובטחו על-ידי החשכ"ל, בשכר ובהטבות לעובדי המדינה, וכמה שולם ליועצים חיצוניים על ההכנות לתוכנית שבוטלה, לחלוקת אופציות מניות לאומי לציבור.

תשובת החשכ"ל לפנייתו של סגן הממונה על התקציבים, יוסי גורדון, לקבלת נתונים על היקף החיסכון בהוצאות הממשלה בשכר ובהטבות לעובדי המדינה, התמהמה לבוא, בגלל חג הפסח. התשובה יצאה רק אתמול (א').

הנתונים נדרשים להכנת "דפי המעבר" לשנת 2007, בין השאר כדי לממן חלק מהוצאות הממשלה החדשות ולהימנע מקיצוצים גדולים מדי בנושאים חברתיים. במכתבו לחשכ"ל כתב גורדון: "כדי שנוכל להכין את התקציב לשנת 2007, אודה לך אם תואיל להצביע איפה החיסכון שעליו דיברת בנושא השכר וההטבות לעובדי המדינה וברפורמה ובהתייעלות בניהול תזרים המזומנים".

גורדון רמז במכתבו, להבטחות שנתנו החשכ"ל וסגניו בתקשורת לפני מספר חודשים, לחיסכון של כמיליארד שקל בהוצאות השכר של הממשלה, ועוד כמה מיליוני שקלים בהתייעלות ניהול תזרים המזומנים של הממשלה.

וכמה שולם ליועצים חיצוניים על ההכנות לתוכנית האופציות של לאומי? מחישובים שנעשו התברר, כי הוצאות אגף החשכ"ל בסעיף זה הגיעו ל-7 מיליון שקל. בתגובה לשאלות "גלובס", מסרה לשכת החשכ"ל: "שני האגפים, החשכ"ל והתקציבים, פועלים בשיתוף פעולה מלא. אגף התקציבים ביקש סיוע בתקצוב סעיפי השכר והריבית בשנים 2007-2009, ונענה מפורט ומקצועית".

בנוגע ל-7 מיליון השקלים ששולמו ליועצים חיצוניים על ההכנות לתוכנית האופציות: "המספר אינו סודי. לאחרונה לא היתה פנייה בנושא".