חבר מועצת שפרעם ייחקר בגין הצדקת רצח על רקע חילול כבוד המשפחה

חנאפיס פארג' הגיב בעיתון "אלמדינה" על רצח סמר חסון באומרו: "מה שעשתה הבחורה הזו הוא דבר איום ונורא והתוצאה הולמת את הטעות"

המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן, הורה למשטרה לפתוח בחקירה נגד חבר מועצת עיריית שפרעם, חנאפיס פארג', בחשד להסתה לאלימות, לאחר שהצדיק לכאורה רצח על רקע "חילול כבוד המשפחה".

באוקטובר האחרון נרצחה סמר חסון ז"ל משפרעם, על-רקע מה שמכונה "חילול כבוד המשפחה". כתבי אישום הוגשו נגד שלושה מבני משפחתה, שהואשמו כי חטפו ורצחו אותה במכות, חניקה ותלייה על עץ במטע זיתים.

חקירת המשטרה העלתה, כי הרקע לרצח הוא חשדם שחסון, שהיתה דרוזית, מנהלת מערכת יחסים רומנטית עם בחור מוסלמי שאינו בן העדה.

כשבוע לאחר מכן פורסמה בעיתון הערבי "אלמדינה", המופץ באזור חיפה והצפון, כתבה אודות נסיבות הרצח המנוחה, במסגרתה התבקשה תגובתם של חברי מועצה שונים משפרעם למעשה.

סגן ראש העיר העדיף שלא להגיב לדברים עד שהעובדות יתבהרו, חבר מועצת העיר מטעם חד"ש הביע את התנגדות מפלגתו לרציחות על-רקע "חילול כבוד המשפחה", ואילו חבר מועצת העיר, חנאפיס פארג', אמר: "מה שעשתה הבחורה הזו הוא דבר איום ונורא והתוצאה הולמת את הטעות. יש חוק ויש שרעייה לכל עדה ולכל קבוצה אנושית והנרצחת התנהגה בלי לשים לב לחוקים ולהלכה ולשריעה של בני העדה שלה ולחיים יש חוקים שלהם. זה לא תוהו ובוהו".

בעקבות תלונה של הארגון הפמיניסטי "כיאן", ולאחר שהתייעץ עם פרקליט המדינה, ערן שנדר, החליט ניצן לפתוח בחקירה פלילית נגד פרג', "עקב חומרת התופעה, חומרת הדברים ומעמדו הציבורי".