יום מצויין למגזר הרכב: רווחי וולקסואגן זינקו פי 4 ברבעון הראשון; רווחי מאזדה צמחו ב-46%

למרות הזינוק בוולקסואגן מדובר בהחמצה של התחזיות המוקדמות של האנליסטים * ההצלחה של מאזדה הביאה לעלייה של 9% במכירות ביפאן

יצרנית הרכב הגרמנית, וולקסואגן, דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2006. בשורה התחתונה, ניתן לסכם את הדו"ח כאכזבה יחסית, זאת משום שהתוצאות היו נמוכות מתחזיות האנליסטים. מהדו"חות עולה כי ה"פספוס" נבע בעיקרו מהוצאות גדולות מהצפוי לרה-ארגון בחברה, הוצאות שבאו בעיקר על רקע פיטורים בחברה.

המספרים עצמם מדברים על רווח של 327 מיליון אירו, שהם פי ארבע יותר מהרווח ברבעון הראשון של 2005. בשוק, נציין, ציפו שהחברה תציג רווח של 394 מיליון אירו בממוצע.

מכירות החברה רשמו עלייה של 21% ברבעון החולף, ואלה הסתכמו ב-25.3 מיליארד אירו.

וולקסואגן מנסה להביא לפרישתם המוקדמת של 20,000 עובדים כחלק ממהלך הבראה כולל בחברה ובחברת אאודי. בשווקים, נציין, הגיבו במכירות של מניית החברה לאחר הדיווח על תוצאות הרבעון הראשון. בשוקי אירופה איבדה המניה קרוב ל-3% עם היוודע תוצאותיה.

וביבשת אחרת, אך באותו מגזר, נמצאת יצרנית הרכב מאזדה. הענקית היפאנית דיווחה היום על זינוק של 46% ברווח השנתי שלה, בעיקר על רקע הכנסה חד-פעמית ממנה נהנתה השנה. בשורה התחתונה רשמה מאזדה רווח נקי של 580 מיליון דולר על מכירות של 25.4 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית שהסתיימה ב-31 במארס.

בחברה מצפים לעליה נוספת ברווח בשנת 2007, כאשר התחזית של החברה עצמה היא לצמיחה של 12% בנתון זה.ההצלחה בשנה החולפת של מאזדה, נזקפת בין היתר להצלחתה בשוק היפאני בו רשמה עלייה של קרוב ל-9% במכירות.