קונים בגרמניה: פאנגאיה רכשה בניין ב-64 מיליון ש'; א. לוי ב-66 מיליון ש'

עזרא לוי, שקנה שני בניינים: כסף יש כמו זבל, אבל לנכסים טובים להשקעה קשה מאוד להגיע

חברת פאנגאיה נדל"ן רכשה היום (א') בניין מגורים במרכז העיר לייפציג בגרמניה, ב-64 מיליון שקל. הבניין כולל 431 דירות וחמש יחידות מסחריות בשטח בנוי כולל של 14.6 אלף מ"ר, על מגרש בשטח של 11.8 דונם.

החברה נשלטת על-ידי ברק רוזן, אסף טוכמאייר ורז נוימן, בעלי קנדה-ישראל.

לדברי סמנכ"ל פיתוח עסקי של החברה, ארז נבון, "לייפציג, המונה למעלה מחצי מיליון תושבים, היא אחת הערים המתפתחות בגרמניה בכלל ובמזרח גרמניה לשעבר בפרט".

לדבריו, העיר מהווה מוקד משיכה להשקעות זרות בשל מיקומה האסטרטגי, שדה התעופה הבינ"ל החדיש ותחנת הרכבת הגדולה.

לדבריו, בעיר נפתחים מפעלים חדשים ורק לאחרונה נוספו מפעלים של יצרניות הרכב ב.מ.וו. ופורשה שהוסיפו אלפי מקומות עבודה חדשים.

נבון הוסיף, "להערכתנו, לאורך זמן רמות המחירים המקובלות בגרמניה בכלל ובערים דוגמת לייפציג תעלינה".

במקביל הודיעה חברת א. לוי, על הסכם עקרונות עם חברת אחזקות גרמנית, לרכישת 2 בניינים לפי שווי כולל של 66 מיליון שקל. בחברה סרבו לציין את שם העיר בה נמצאים הנכסים, "המוכרים לא הסכימו לפרסם עד לחתימה הסופית", הסביר בעל השליטה, עזרא לוי.

לדברי לוי "כסף יש כמו זבל, אבל לנכסים טובים להשקעה קשה מאוד להגיע, זה כמו למצוא מחט בערימה של שחת.

"השוק נהיה יותר ויותר קשה, בגרמניה עדיין ניתן למצוא עסקאות סבירות".

הבניין הראשון נרכש ב-31.5 מיליון שקל ומושכר כולו לחברת ביטוח, גוף ממשלתי ולבנק הגרמני, קומרץ, אשר שוכר גם את כל הבניין השני. הבניין השני נרכש לפי שווי של 34.5 מיליון שקל.

קומרץ יהיה זה אשר יממן 85% משווי הרכישה ואת ייתרת הסכום, 10 מיליון שקל, תעביר החברה-הבת, יורו-גלוב, אשר גייסה בתחילת החודש 102 מיליון שקל באג"ח.

לדברי לוי, "הבניין הראשון מושכר בממוצע ל-9 שנים והתשואה עליו נטו בנטרול מיסי רכישה היא 7%. הבניין השני מושכר עד לשנת 2014 והתשואה עליו היא 7.5%".