ביהמ"ש אישר את הסדר הנושים של משרד הפרסום גלזר-בר

קבע כי אין לקבל את התנגדותו של מעריב - הנושה היחיד שהמשיך לעמוד בסירובו גם לאחר שנקבע כי אין בסיס לחשד בדבר העלמת נכסים

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, נעתרה לבקשת רו"ח אלון פרדקין, הנאמן לביצוע הסדר הנושים של משרד הפרסום גלזר-בר, לחלק את הכספים על פי הסדר הנושים שאושר בהחלטתה מיולי 2005, ולהעניק הפטר סופי לבעלים, אבינועם בר ויוסף גלזר.

הסדר הנושים זכה לרוב מכריע של הנושים, ורק הנושה היחיד מקבוצת הנושים בעלי הערבויות האישיות, מעריב הוצאת מודיעין, הביע התנגדות למתן הפטר לבעלי גלזר-בר, מבלי שתיערך להם כל חקירה אמיתית לגבי מצבם הכלכלי.

השופטת ציינה, כי על אף ביצוע החקירות - מהן עולה כי אין סיבה מדוע לא יינתן ההפטר, ממשיך מעריב ועומד בסירובו, ואף לאחר שנקבע כי אין בסיס לחשדות בדבר העלמת נכסים, הוסיף מעריב להתנגד להפטר, מבלי לצרף כל ראיה המבססת חשדות להברחת או הפטרת רכוש מצד בעלי העניין, כפי שמעריב ממשיך לטעון.

השופטת קבעה, כי אין לקבל את התנגדותו הנמשכת של מעריב, וכי הגיעה העת לשים קץ לפרשה זו ולאפשר את חלוקתם של הכספים המסתכמים בלמעלה מ-2 מיליון שקל, מתוכם סך של כ-1.3 מיליון שקל מטעם בעלי העניין.

השופטת חייבה את מעריב בהוצאות הנאמן בסך 35 אלף שקל בשל אחריותו להתמשכותה של פרשה זו, נוכח התנגדויותיו ללא סיבה מוצדקת, דבר שהוביל לעיכוב השלמת ההסדר בפרק זמן של למעלה מ-9 חודשים. (פש"ר 1608/03).