עתירה לביהמ"ש: רשת ארבע העונות מתכוונת להקים מלון דירות בניגוד לחוק תוך ניסיון לקבל קרקע ללא מכרז

אזרח ארה"ב, בעל מגרש הגובל במתחם עומריה, מבקש להורות למינהל מקרקעי ישראל שלא להקצות לחברה קרקע בי-ם ללא מכרז

רשת בתי מלון ארבע העונות מתכוונת להקים במתחם עומריה מלון דירות ובו 200 חדרים וכן 80 דירות מגורים מעל לבית המלון. כל זאת בניגוד לחוק באמצעות ניסיון לקבל את הקרקע ללא מכרז. מתחם עומריה הוא מהמתחמים היקרים ביותר בירושלים והוא נמצא בסמוך לבתי המלון המלך דוד וענבל.

בעתירה, שהוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים, באמצעות עוה"ד יובל גלאון ואמיר ויתקון (ממשרד שביט, בראון, גלאון, צין), מבקש אזרח ארה"ב שהוא בעל מגרש הגובל במתחם עומריה, שימי הורן, להורות למינהל מקרקעי ישראל שלא להקצות לחברה שבבעלות רשת המלונות ארבע העונות קרקע בירושלים ללא מכרז.

העתירה מפרטת, כי מזה תקופה ארוכה עושה החברה, שבה שותפה ארבע העונות, מאמצים לקבל לידיה ללא מכרז שטח קרקע במתחם עומריה. העותר טוען, כי החברה מבקשת לאשר לה הקמת מלון המשולב בדירות למגורים, מעל המלון, בבניין שיתנשא לגובה 12 קומות.

בשנת 1999 חתמו שר התיירות דאז משה קצב, ושר האוצר דאז, מאיר שטרית, על מכתב המלצה למנהל מקרקעי ישראל המתיימר לטענת האזרח האמריקאי להוות אישור להענקת הזכויות בקרקע ללא מכרז.

העותר טוען, כי אין בחתימת השרים אישור להעברת הקרקע ללא מכרז שכן העברה כזו עשויה להתבצע אך ורק לבניית מלון, אך לא לבניית דירות למגורים.

לטענת העותר, החברה יכלה להקים את המלון בכל מקום אחר בירושלים אך היא מתעקשת על הקמת המלון דווקא במתחם עומריה. עוד נטען על ידי עוה"ד יובל גלאון ואמיר ויתקון, כי לא נבחנה אפשרות לעריכת מכרז להקצאת הקרקע ולא הובטחה פעילות הרשת במיזם לאורך תקופה ארוכה.