התפוצצה עסקת המכירה של 50% מ-LG של סקאל לניופאן

אמורה היתה להתבצע לפי 20 מיליון שקל " סקאל: LG העולמית התנגדה בשל ניגוד אינטרסים עם מותג טושיבה של ניופאן

התפוצצה העסקה בין סקאל וחברת ניופאן למכירת 50% מפעילות מותגי האלקטרוניקה LG ו-JVC, המיובאים כיום בלעדית על-ידי סקאל לישראל. כך נודע ל"גלובס".

על-פי ההסכם, אמורה היתה ניופאן לרכוש את הפעילות לפי שווי של 20 מיליון שקל. הצדדים חתמו אף על הקמת חברה-בת משותפת שבה יחזיק כל אחד מהם 50%.

בתגובה למידע נמסר מסקאל, כי חברת LG הבינלאומית סירבה לאשר את ההתקשרות עם ניופאן בשל ניגודי אינטרסים עם המותג טושיבה שניופאן משווקת. לגבי המותג JVC לא הגיעו הצדדים להסכמה בנוגע לשווי העסקה. חברת סקאל החליטה להמשיך לשווק בעצמה את שני המותגים.

המותג JVC נמתח על פני אוסף קטגוריות מוצרים לרבות מערכות אודיו, מכשירי וידאו, DVD, מצלמות וידאו ומצלמות דיגיטליות - תחום שנחשב חסר יחסית בחברת ניופאן. כמו כן, סקאל דיוטי פרי מייבאת ומשווקת את מוצרי האלקטרוניקה הבידורית של LG הקוריאנית. קו מוצרים זה כולל מסכי LCD, טלוויזיות, מוצרי וידאו ואודיו, מוצרים לרכב ונגני MP3.

סולי סקאל, בעלי קבוצת סקאל, שניסה בשנה החולפת להכניס שותפים לכל אחת מהפעילויות שבבעלותו, למעט הדיוטי פרי, סבר כי מהלך זה מתבקש נוכח השינוי החד בשוק, במסגרתו נרשמת ירידת מחירים והתייעלות ענפית הנובעת משיפור מחירים מהיצרנים בחו"ל, תחרות עזה בין רשתות החשמל, וירידה משמעותית במכסים, אשר הביאו להפחתה של כ-30% במחירי הצרכן בישראל. סקאל אמר עוד, כי המהלך יביא לגידול ניכר בפעילות של שני המותגים הללו בכל ערוצי השיווק בישראל, תוך כדי הורדת מחירים ושיפור השירות לצרכנים.

לניהול הפעילות המסחרית של החברה החדשה שלא תקום מונה אז עמי צים, אשר ניהל עד כה את חטיבת הפעילות הסיטונאית של חברת סקאל דיוטי פרי. סקאל דיוטי פרי מקבוצת סקאל, היא בעלת זיכיון לניהול חנויות הדיוטי פרי בנמל התעופה בן גוריון. כיום בדיוטי פרי החברה מנהלת שבע חנויות הכוללות את שתי חנויות אלקטרוניקה, שלוש חנויות שעונים ושתי חנויות צעצועים.

כמו כן מפעילה חברת סקאל דיוטי פרי את רשת חנויות סקאל אלקטריק בשוק המקומי הכוללת 20 סניפים. בנוסף, סקאל דיוטי פרי מייבאת מותגים בינלאומיים לרבות יונדאי, ויונקו, סטארווי ואחרים. היקף הפעילות של קבוצת סקאל הוא כמיליארד שקל.

קבוצת ניופאן נמצאת בבעלות משפחות גיור ושניידר ומתמחה בשיווק מוצרי אלקטרוניקה וחשמל ביתיים. המותג המרכזי שאותו משווקת הקבוצה הוא טושיבה. לפני כשנה וחצי רכשה קבוצת אלייד 30% ממניות קבוצת ניופאן. היקף המכירות השנתי של הקבוצה נאמד בשנתיים האחרונות ב-100 מיליון דולר.

מקבוצת ניופאן נמסר בתגובה: "הנושא עדיין לא נסגר". "