ביהמ"ש גזר 30 חודשי מאסר לאדם שגנב חצי מיליון שקל מממשרד עוה"ד יגאל ארנון

מרדכי כהנים, ששימש כנהג ושליח במשרד ארנון, זייף פתקים בחתימתו של עו"ד אילן ערן כדי למשוך כספים מהבנק, כביכול עבור השותפים

מה דינו של מי שגונב כחצי מיליון שקל ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון. בית משפט השלום הטיל עליו 6 חודשי עבודות שירות. בית המשפט המחוזי קיבל ערעור של המדינה והטיל עליו 2.5 שנות מאסר בפועל והיום אישר השופט אדמונד לוי בבית המשפט העליון את גזר דין המחוזי.

מרדכי כהנים היה נהג ושליח במשרד עו"ד ארנון. בין השנים 2000-2002 נשלח לבנק עם פתקים חתומים על מנת למשוך כספים עבור השותפים. בשלב מסוים החל לזייף פתקים בחתימתו של עו"ד במשרד אילן ערן. כך הוציא סכום של 580 אלף שקל, ממנו החזיר כ-50 אלף שקל לאחר שנתפס.

בית משפט השלום הטיל על כהנים 6 חודשי עבודות שירות לאחר שלקח החשבון שהנפגע הישיר, עו"ד ישראל ערן, מחל לו על מעשיו. בית המשפט המחוזי החמיר בעונשו וגזר עליו 2.5 שנות מאסר בפועל לאחר שציין שלא ברור מדוע מחל לו עו"ד ערן. בית המשפט העלה את הסברה שייתכן שעו"ד ערן מחל לכהנים בשל פיצוי שקיבל מהבנק או מחברת הביטוח.

שופט העליון אדמונד לוי ציין, כי בשורש המעשים מצויה פגיעה קשה ביחסי האמון שבין עובד למעבידו. השופט ציין כי העונש שהוטל בבית המשפט השלום איננו הולם את חומרת המעשים שבביצועם הורשע.

יצוין עוד, כי פסק הדין התקבל היום בצילה של התביעה שבה תובע ארנון את פיוטרקובסקי לבעלות על אחוז אחד ממניות סלקום אשר לטענתו גזל ממנו פיוטרקובסקי שלא כדין.

ערכם של מניות אלה עשרות מיליוני שקלים. (פ' 8901/03).