בזק בינלאומי מערערעת על קנס של כמיליון שקל

עוד מבתי המשפט: סלקום תובעת 6 מיליון שקל מחברת סל קליניק; חשד: בעלי העניין בח.אלקטרוניקה פגעו בהסדר הנושים ובקשה לפירוק עמותה שהרב בא גד ממייסדיה

בזק בינ"ל מערערעת על קנס של כמיליון שקל

בזק בינלאומי עירערה לשלום בת"א על החלטת מנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב, לחייבה בקנס של כמיליון שקל בשל מתן שירותים אירוטיים באמצעות המערכת הבינלאומית של החברה. בהחלטת המשרד נאמר כי החברה הפרה את תנאי רישיונה. בערעור, שהוגש באמצעות עו"ד יוסי לוי, אייל בלזיבוסקי ואיתן ורדי, נאמר כי מדובר בהחלטה רעועה משפטית, פופוליסטית, נגועה במשוא פנים כבד של בלשניקוב ונעדרת תשתית ראייתית מינימלית. לדברי בזק, גם לא ניתנה לה הזדמנות להביא את עמדתה.

סלקום תובעת 6 מיליון שקל מחברת סל קליניק

חברת סל קליניק ומנכ"לה יוסף שגב מהרצליה, נתבעים לשלם 6 מיליון שקל לחברת סלקום. בכתב התביעה שכנגד, שהגישה סלקום, באמצעות עו"ד יעקב אנוך ואסף אילוז, נאמר כי עניינה של התביעה הוא בתרגיל עוקץ שבמסגרתו הקימו הנתבעים מבנה התקשרות עם סלקום שאיפשר להם להזמין מכשירי טלפון ודיבוריות מבלי לשלם עבורם. בהמשך מכרו הנתבעים או השכירו את המכשירים לצדדים שלישיים, ובכללם מחוץ לרשת סלקום, ברווח ניכר (ת.א 1265/06).

חשד: בעלי העניין בח.אלקטרוניקה פגעו בהסדר הנושים

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשייך, סבורה כי קיימים חשדות כבדים ביותר לכאורה כי הסדר הנושים של חברת ח. אלקטרוניקה (1988) קרס בשל התנהלות שלא כדין ומעורבות אסורה לכאורה של בעלי עניין בקופת הנושים. לדברי אלשייך, דו"חות המפרק מגלים שורת פעולות אסורות שנעשו בכספי ההסדר, שליחת יד לכאורה בכספי החברה, אי עמידה של בעלי השליטה לשעבר בחובותיהם כלפי החברה וההסדר. לדבריה, נפלו פגמים ותמיהות לא מעטות בפעילות החברה הן בטרם קריסתה, ובעיקר לאחר הסדר הנושים (תיק פש"ר 525/96).

בקשה לפירוק עמותה שהרב בא גד ממייסדיה

רשם העמותות ביקש מבית המשפט המחוזי בת"א להוציא צו לפירוק עמותת האגודה לפיתוח מוסדות נחל יצחק ממושב נחלים, שהרב יוסף בא גד הוא בין מייסדיה. לדברי הרשם, העמותה מהווה עמותת קש עבור עמותת בני עקיבא-נחלים, לשם יצירת מקלט לחובות. כן נטען, כי בין שתי העמותות היתה קיימת תנועת כספים סיבובית, דהיינו העמותה היתה תחת שליטה מלאה של עמותת נחלים והעומד בראשה הרב בא גד. (תיק פש"ר 1485/06)

מסילות ברזל פטורות מתשלום היטלי פיתוח

בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי ניתן לראות במסילות ברזל ובשטחים הצמודים אליהם כדרכי מעבר ציבוריות ולכן הם פטורים מתשלום היטלי פיתוח. השופט ניסים ישעיה החליט לקבל עתירה שהגישה רכבת ישראל נגד חיובה בתשלום היטלי פיתוח בהיקף של למעלה מ-30 מיליון שקל על ידי עיריית לוד בגין מסילות שבשטח העיר. השופט הדגיש כי קביעתו מתייחסת למסילות ברזל בהן נעשה שימוש להסעת נוסעים ולא מטענים. (עת"מ 1926/05).

חברת קסטיאל ביקשה צו מניעה לשימוש בשמה

אפרים קסטיאל ובניו מת"א, חברה העוסקת בריהוט אקסקלוסיבי, מבקשת מהמחוזי בת"א להוציא צו מניעה זמני האוסר על חברת חוליות אגש"ח מת"א לעשות שימוש בשמה המסחרי "קסטיאל" ובעיצובים השייכים לה והמוגנים בזכויות יוצרים לשם קידום עסקיה. לטענת חברת קסטיאל, סירבה חברה חוליות אגש"ח לבקשתה לחדול משימוש בשמה ובתצלומיה מוצריה ולתשלום פיצוי. חברת קסטיאל דורשת פיצוי של 100 אלף שקל. (ת.א 17382/06)

עוסקים בתיירות ורו"חים מואשמים בהשמטת הכנסות

זוהר אנדלמן מפ"ת, משה פורת מרמת אפעל, מנדי פורת מרמת גן, שהיו בעלי מניות בחברות יוניטל תיירות ותעופה וכללים יפתח יוזמות טיול ותיור, הואשמו בשלום בת"א בהשמטת הכנסות ממכירת מניותיהם ב-98. רו"ח עולי רשטיק מת"א הואשם שסייע להם בהשמטת ההכנסות מהדו"חות השנתיים מתוך כוונה להתחמק מתשלום מס. אנדלמן מואשם בהתחמקות מתשלום מס נוסף בסיועו של נאשם נוסף בתיק רו"ח יעקב אליאסוף מגבעתיים.