לידר טק השלימה רכישת מבנה משרדים בשטוטגרט בתמורה לכ-30 מיליון שקל

המבנה שנרכש הינו בשטח בנוי של כ 5,596 מטר מרובע ומושכר לשני שוכרים בתפוסה מלאה

לידר טק , ששבשליטת אריה קוטלר, מנכ"ל ויו"ר החברה, הודיעה היום (א') על השלמת עסקה שנייה בגרמניה. החברה רכשה מבנה משרדים בעלות של כ-30 מיליון שקל.

עסקה זו מצטרפת להשקעה בחברת נכסים בגרמניה שבוצעה בינואר. שתי העסקאות בוצעו בשותפות עם מבטח שמיר באמצעות חברה משותפת שהוקמה למטרה זו בקפריסין.

לידר טק שינתה את תחום פעילותה מקרן הון סיכון לחברת השקעות העוסקת בנדל"ן ובעסקאות פיננסיות. כיום משקיעה החברה בעסקאות נדל"ן מניב באירופה ובארה"ב ובהשקעות פיננסיות אחרות.

המבנה שנרכש הינו בשטח בנוי של כ-5,596 מטר מרובע ומושכר לשני שוכרים בתפוסה מלאה. דיימלר קרייזלר שוכרת כ-70% מהנכס ומהווה השוכרת העיקרית בו. המבנה נרכש בתמורה ל-5.4 מיליון אירו, כאשר היקף השכירות השנתי עומד על כ-492 אלף אירו, המשקף תשואה של 9.1% על הנכס.

החברה מימנה את רוב העסקה, כ-85%, על ידי הלוואה מבנק מקומי. ההלוואה הינה לתקופה של חמש שנים ולחברה קיימת האופציה להאריך את תקופת ההלוואה בשנתיים נוספות. החברה תממן באמצעות המוכר 400 אלף אירו נוספים. החברה תפרע הלוואה זו בתנאים שקשורים לחוזה השכירות של השוכר העיקרי, החברה לא ציינה בהודעתה מהם התנאים. כמו כן, לא צויין לאיזה תקופה יחזיק השוכר בנכס.

החברה מסרה בהודעתה כי היא מתכוונת לממש את תיק ההיי-טק שלה ולהפכו למזומנים שישמשו מקור להמשך פעילויות השקעה בחו"ל.