קבוצת אנגל הגדילה חלקה ב-2 פרוייקטים בצ'כיה תמורת כ-8.6 מיליון שקל

ביום חמישי האחרון הושלם איחוד ההון של מניות אנגל אירופה והיא צפויה להכנס בקרוב אל מדד יתר 30

קבוצת אנגל מנצלת את קופות המזומנים שלה, בה יש למעלה מ-100 מיליון דולר. היום (ב')דיווחה החברה כי חברה בת של אנגל מזרח אירופה חתמה על הסכם להגדלת חלקה ב-2 פרוייקטים בצ'כיה.

החברה הבת של אנגל מזרח אירופה תשלם כ-8.6 מיליון שקל תמורת כ-36% מהזכויות ב-2 הפרוייקטים, שהיקפם הכולל מסתכם בכ-710 יחידות דיור. היקף המכירות הצפוי מהפרוייקטים מסתכם בכ-350 מיליון שקל.

לאחר העיסקה, תחזיק החברה הבת של אנגל מזרח אירופה ב-50% מהזכויות בשני הפרוייקטים, ואילו ב-50% הנותרים תחזיק קרן הייטמן הבינלאומית, שחתמה לפני מספר חודשים על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת אנגל, במסגרתו תשקיע עד 147 מיליון שקל בפרוייקטים של הקבוצה במזרח אירופה.

יעקב אנגל, יו"ר קבוצת אנגל, אמר היום: "ברשות קבוצת אנגל מזומנים בהיקף גדול, הפנויים לביצוע השקעות חדשות. אנו בוחנים כל העת רכישת קרקעות וכניסה לפרוייקטים, ובין היתר נשקלת האפשרות להגדיל את חלקנו בפרוייקטים בהם אנו כבר משקיעים, וזאת בשל הפוטנציאל שאנו רואים בהם. הגדלת האחזקות בפרוייקטים בצ'כיה היא דוגמא להזדמנות עסקית מסוג זה שמצאנו לנכון לנצל, ולשמחתנו שותפינו נענו בחיוב להצעתנו לרכוש מהם את חלקם".

קבוצת אנגל השלימה בחצי השנה האחרונה שני גיוסי הון משמעותיים. בדצמבר 2005 גייסה אנגל מזרח אירופה כ-243 מיליון שקל בבורסה בלונדון, ואילו לפני לפני כשבועיים השלימה חברת לגנא הולדינגס הנפקה פרטית של איגרות חוב לגופים מוסדיים בהיקף כספי של 150 מיליון שקל, לאחר שתיכננה לגייס 100 מיליון שקל והגדילה ההנפקה בעקבות ביקושי היתר להנפקה. הקבוצה מייעדת את המזומנים שגייסה, כאמור, להשקעה בפרוייקטים חדשים בישראל ובחו"ל.

מניות אנגל אירופה, חברת בת של לגנא הולדינגס, נסחרות כיום בתל-אביב לפי שווי של כ-400 מיליון שקל, וזאת לאחר שביום חמישי האחרון הושלם מהלך של איחוד הון מניות ה-1 וה-5 של החברה.

בעקבות איחוד המניות, עשויות מניות אנגל אירופה להכנס אל מדד "יתר 30" של בורסת תל-אביב במהלך יולי הקרוב. יצויין, כי לצורך ביצוע הנפקת האג"ח האחרונה הוערך שוויה של אנגל אירופה על ידי חברת הייעוץ הכלכלי, גיזה-זינגר-אבן, בכ-678 מיליון שקל.