דוחות קמן חושפים: הערכת שווי מחודשת לרשת ניו-פארם עומדת על 153 מיליון שקל

גידול של כ-85% זאת לעומת 82 מיליון שקל לפיהן סוכמה עסקת מכירת 50% מהחברה לשופרסל שבוטלה בחודש האחרון

קמן אחזקות , שבשליטת רוני אלרואי, פירסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה, מהם עולה כי הרווח הנקי של החברה בתקופה זו הסתכם בכ-14.1 מיליון שקל, עלייה של כ-227% לעומת 4.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

השיפור ברווחיות קמן נובע בעיקר מהעלייה ברווחי חברת הבת ישאל (71%) וכן מעליית רווחי קו מנחה, המוחזקת על ידי קמן בשיעור של 39%.

ישאל סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי בסך של כ-23 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-14.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווחי ישאל נובע בעיקר מעלייה ברווחי חברת מצברי שנפ ומרווחי הון שנוצרו ממכירת האחזקות במתחם פי גלילות (רווח הון של 13.7 מיליון שקל) ויתרת אחזקות החברה באי.סי.אי (רווח של 4.8 מיליון שקל).

הכנסות קמן ברבעון הראשון הסתכמו בכ-269.1 מיליון שקל, לעומת כ-98.8 מיליון שקל אשתקד. עיקר הגידול בהכנסות נובע מהכללתן לראשונה של החברות ניו-פארם ואלכסנדרוביץ' בדוחות הכספיים.

גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות, אמר היום, כי "ברבעון הראשון המשיכה קמן להתרחב בכל תחומי פעילותה, ובמקביל פעלה ברבעון הראשון ולאחריו לנצל הזדמנויות למימוש אחזקות שונות. לקמן ולחברות הבנות שלה יש כיום יתרות מזומנים בהיקף של למעלה מ-180 מיליון שקל, המיועדות להמשך התרחבותנו הן בתחומים הקיימים והן בתחומים חדשים שאנו בוחנים כל העת".

הערכת שווי מחודשת לניו-פארם - השווי זינק ב-86%

הסיפור הגדול מדוחות קמן מגיע מהערכת שווי שביצעה החברה לרשת ניו-פארם, את השליטה בה רכשה בשנה שעברה. חברת הייעוץ גיזה-זינגר-אבן מעריכה את שווי הרשת ב-153 מיליון שקל, סכום הגבוה בכ-86% מהמחיר ששילמה ישאל תמורת הבעלות המלאה ברשת אשתקד (כ-82 מיליון שקל).

נזכיר כי עד החודש האחרון ניהלה ישאל מו"מ עם רשת שופרסל למכירת 50% ממניות ניו-פארם לפי שווי של 82 מיליון שקל. העסקה בין הצדדים פוצצה בסופו של דבר בטענה שהעיכוב באישורים הרגולטורים הוא שגרם לצדדים לסגת מהעסקה. עם זאת, כבר אז העריך "גלובס" כי הסיבה האמיתית לסיום המו"מ מבלי שיבשיל לכדי עסקה, נבעה מהערכת שווי מחודשת שבוצעה לחברה, שהייתה גבוהה מהסכום המקורי עליו סיכמו החברות.

בגיזה-זינגר-אבן מייחסים את עיקר עליית השווי למספר צעדים שננקטו על ידי ישאל לאחר רכישתה של ניו-פארם. בין היתר, מציינים בגיזה-זינגר-אבן את סגירתם של 13 סניפים מפסידים (בעיקר סניפים ששכנו בתוך חנויות רשת ג'מבו, הפסקת הפעילות המפסידה ברומניה וכן החלפת הנהלת החברה וצוות מנהלי הסניפים).

על פי תחזית גיזה-זינגר-אבן, יסתכמו מכירות ניו-פארם בשנת 2007 בכ-587.4 מיליון שקל, ואילו בשנת 2008 הן תגענה ל-632 מיליון שקל. הרווח התפעולי של הרשת, על פי תחזית זו, יסתכם בשנת 2007 בכ-10.3 מיליון שקל, ויגיע בשנת 2008 לכ-18 מיליון שקל.

ניו-פארם, שנכללת בדו"חות ישאל החל מהמחצית השנייה של 2005, סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2006 עם הכנסות בסך של כ-132.5 מיליון שקל, רווח תפעולי של 2.3 מיליון שקל ועם מעבר לרווח נקי בסך 607 אלף שקל.