המפיק אבי ארד, מנהל אולפני מארבל, פרש מתפקידו לטובת חברת הפקות פרטית

ההודעה המפתיעה הגיעה ימים ספורים לאחר הפתיחה המזהירה של סרטו "אקס מן-3", שגרף בסוף השבוע האחרון בארה"ב 122.9 מ' ד'

אבי ארד, מנהל אולפני מארבל של מארבל קומיקס ומפיק-על הוליוודי שאחראי לסרטי ספיידרמן ואקס-מן, פרש מתפקידו לטובת הקמת חברת הפקות פרטית, אבי ארד פרודקשנס. ההודעה המפתיעה הגיעה ימים ספורים לאחר הפתיחה המזהירה של סרטו "אקס מן-3", שגרף בסוף השבוע האחרון בארה"ב 122.9 מיליון דולר.

ערב עליית הסרט לאקרנים גם הופשרו 3.1 מיליון מניות מארבל שבבעלות ארד, והוא פדה אותן מיד תוך שהוא גורף קרוב ל-60 מיליון דולר. ארד מחזיק עדיין ב-1.222 מיליון מניות של מארבל, הנסחרות כעת ב-19.3 דולר.

לזכותו של ארד נזקפת ההצלחה המסחררת של סרטי הקומיקס, והשיקום של מארבל קומיקס, מחברה פושטת רגל בשליטת המיליארדרים קארל אייקן ורון פרלמן, לחברה ציבורית בשווי שוק של 1.59 מיליארד דולר המחוזרת ע"י כל האולפנים ההוליוודיים.

ההצלחה הפיננסית נזקפת יותר לזכות שותפו של ארד, יצחק (אייק) פרלמוטר המכהן כעת כמנכ"ל מארבל וסגן היו"ר. פרלמוטר, שאינו מתראיין, הוא בעל המניות הבכיר במארבל וחולש גם על חברות נוספות ביניהן יצרנית מכשירי הגילוח רמינגטון. שוויו נאמד במאות מיליוני דולר.

ארד פרש גם מניהול קריאטיבי של החברה האם ומחברות בדירקטוריון, אך ימשיך לייעץ למארבל בשכר ולהפיק עבורה סרטי קומיקס, עבורם יתוגמל בנפרד כולל נתח גדול יותר מהרווחים. שכרו במארבל אמנם הועלה, אך הוגבל ל-4 מיליון דולר בשנה כולל בונוסים.

ארד היה בעבר מעצב הצעצועים המוביל בארה"ב, ולפיכך אין זה מפתיע כי אחד מסרטיו הראשונים כמפיק עצמאי יהיה גרסה קולנועית לסדרת הצעצועים המצליחה בראץ. הוא מיועד להפיק גם צמד סרטי קומיקס נוספים, איש הפלדה וסרט המשך לענק.

מארבל גייסה לאחרונה 525 מיליון דולר למימון הפקה עצמית של סרטי קומיקס ממריל לינץ', שתקבל כעירבון את הזכויות על הסרטים. הסרטים יופצו ע"י אולפני פארמונט אך למארבל (ולארד) יובטח חלק הארי של הרווח, בניגוד לעסקאות ההפקה הנוכחיות עם אולפני סוני (ספיידרמן) ופוקס (אקס מן), שבהן מקבלת מרבל חלק מזערי מהרווחים מהקרנת הסרטים, ומחצית ההכנסות ממכירת זיכיונות מרצ'נדייזינג.