עו"ד סיני גלבוע מעורב לכאורה בעסקה נוספת להרחבת זכויות בנייה בפ"ת

ל"גלובס" נודע כי גלבוע פועל להגדלת הזכויות של משפחת רוזנברג תמורת 50% מהשווי שישיג

סגן ראש עיריית פתח-תקווה, עו"ד סיני גלבוע, מעורב בעסקת מקרקעין נוספת מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בה הוא מצוי לכאורה במצב של ניגוד עניינים. כך נודע ל"גלובס".

אתמול (א') הודיע מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כי העביר לבדיקת היועמ"ש את ממצאיו בנוגע לפעילותו של גלבוע כמייצג חברת דן מול העירייה והוועדה המקומית. גלבוע, מבכירי ש"ס, הוא ממלא מקום יו"ר הוועדה.

המבקר קבע, כי גלבוע קיבל מדן 1.3 מיליון דולר ואמור לקבל מהחברה עוד 2 מיליון דולר, תמורת טיפולו בהרחבת זכויות הבנייה שלה על המגרש המשמש כחניונה בפ"ת. לינדנשטראוס ציין, כי קיים חשש לניגודי עניינים דומים נוספים מצידו של גלבוע, אך לא פירט.

ל"גלובס" נודע, כי גלבוע מייצג את משפחת רוזנברג, המבקשים להגדיל את זכויות הבנייה במגרש בן 24 דונם המצוי בבעלותם. מדובר במתחם השוכן לצידו של רחוב הרב פינטו בעיר, מול מתחם בן 14 דונם בשליטת ענף אחר של המשפחה, עליו כבר הוקמו דירות יוקרה.

במתחם השני אושרה בניית כ-150 דירות. גלבוע פועל מול הוועדה והעירייה להגדלת הזכויות, תוך שהובטח לו תשלום בשווי 50% מהזכויות שישיג. הסדר דומה ניתן לגלבוע בעסקת חניון דן. דמיון נוסף בין שני המקרים: בשניהם נשכר גלבוע לטפל גם בחוזי המכר של הדירות שייבנו, וברור ששכרו יגדל ככל שמספר הדירות יעלה.

נריה רוזנברג, מבעלי המתחם, אישר שגלבוע נשכר בידי המשפחה לטיפול בהגדלת הזכויות מול העירייה. לעומתו טען אחיו, שלמה רוזנברג, כי אינו יודע במה מדובר.

גלבוע נמנע מלהגיב. דובר עיריית פ"ת סירב להגיב, ורק ציין, כי ראש העירייה, יצחק אוחיון, קרא אתמול לגלבוע להתפטר.