UBS וקרדיט סוויס יובילו את דלק בלרון להנפקה בבורסת LSE בלונדון

כפי שנכתב לראשונה ב"גלובס" * החברה צפויה לגייס בספטמבר 250-300 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר

לקראת ההנפקה הצפויה של דלק בלרון מקבוצת דלק נדל"ן , בבורסה הראשית של לונדון, ה-LSE, קיים היום איליק רוז'נסקי, מנכ"ל החברה, כנס בפני יותר מ-50 אנליסטים ונציגים של מוסדיים, במלון שרתון סיטי טאואר. ל"גלובס" נודעו פרטים נוספים על ההנפקה ועל עתיד פעילות החברה בשוק המקומי ובחו"ל, שהמנכ"ל חשף במהלך הכנס.

רוז'נסקי מייעד את ההנפקה לחודש ספטמבר הקרוב, וציין כי היא תתבסס על נתוני הדו"חות לרבעון השני של השנה. לשאלת אנליסטים על שוויה של ההנפקה, המועד והחתמים, ציין רוז'נסקי כי במהלך ההנפקה יבוצעו הערכות שווי לנכסי החברה, שיפורסמו בתשקיף לאחר אישורו. רוז'נסקי אישר במהלך הכנס את הפרסום ב"גלובס", כי החתמים של ההנפקה צפויים להיות יו.בי.אס וקרדיט סוויס.

עוד הוא ציין, כי על כל חברה הרוצה לגייס כסף בהנפקות ב-LSE לעמוד בדרישת סף להנפיק לפחות כ-25% ממניותיה, ואמר כי דלק בלרון תעמוד במינימום הזה. חתמים שונים וגורמים בשוק ההון העריכו באוזני "גלובס", כי בכוונת החברה לגייס בהנפקה סכום של כ-250-300 מיליון דולר, כך שהשווי שייזקף יעמוד על כמיליארד דולר ומעלה.

שוויה הנוכחי של דלק נדל"ן בבורסה המקומית עומד על 3.34 מיליארד שקל. דלק נדל"ן מחזיקה ב-100% ממניות דלק בלרון ובנוסף היא הבעלים של דנקנר השקעות, הפעילה בארץ. במידה שהשווי אכן ינוע סביב הסכום המיועד, צפויה ההנפקה בחו"ל להציף את ערך הנכסים בארץ. רוז'נסקי ניסה להסביר את עיקרי השוני בשווי הנכסים בארץ ובחו"ל, "להערכתי שוק ההון באנגליה ובאירופה בוחן את שוויין של חברות נדל"ן ושל הנכסים בהן, בצורה שונה. פרמטרים של ניהול, חלוקת דיבידנד ואחרים נמדדים באופן אחר מאשר בשוק הישראלי, ולכן מגיעים לשוויים שונים".

ל"גלובס" נודע עוד, כי בדלק בלרון בוחנים אפשרות להיכנס למדינות נוספות וביניהן אוסטריה, ארצות-הברית ואיטליה. כמו כן הדגיש רוז'נסקי, כי החברה תעמיק את אחיזתה במדינות בהן היא כבר מושקעת ובעיקר בגרמניה, שוויץ, שבדיה, פינלנד וקנדה.

רוז'נסקי חשף בכנס גם את תוכניות דלק נדל"ן במשק המקומי לשנים 2006-2007. כיום הנכסים המניבים של החברה בישראל מרוכזים במקביל בדלק בלרון ובדנקנר השקעות. דלק נדל"ן צפויה לעבור שינוי מבני, במהלכו הנכסים המניבים בישראל, המתפרשים כיום על כ-190 אלף מ"ר, ירוכזו בחברה נפרדת שתונפק כקרן ריט, בכפוף לפתרונות המס שיסופקו על-ידי המדינה. בימים אלה עובדים בחברה על תשקיף, ובסיומו של תהליך צפויה דלק נדל"ן להחזיק בין 17% ל-25% בקרן הריט ולהיות שותפה בניהולה השוטף. בכוונת החברה לרכז את כל נכסי המגורים בישראל תחת דנקנר השקעות.

זאת ועוד, רוז'נסקי בודק אפשרות להכניס שותף אסטרטגי לדנקנר השקעות, אשר התמחה בתחום הבנייה למגורים. לחלופין נבחנת אפשרות מיזוג דנקנר השקעות עם חברה גדולה אחרת מהתחום. כיום מחזיקה דנקנר השקעות באישורים להקמת כ-8,000 יחידות דיור ברחבי הארץ.

רוז'נסקי חשף בכנס תוכנית נוספת של דלק נדל"ן. החברה מחזיקה כיום ב-50% בחברה ששמה דלק מתחמים קמעונאיים, כשה-50% הנותרים מוחזקים על-ידי חברה אחות מקבוצת דלק. החברה משכירה מתחמים המשלבים מבני נדל"ן ותחנות דלק לחברה האם, קבוצת דלק. בכוונתו של רוז'נסקי להגביר את פעילותה של החברה מ-35 מתחמים לרמה של 100 מתחמים, ולהנפיקה במהלך 2007.