שטראוס-עלית מתקדמת לקראת הנפקתה בלונדון: בחרה חתמים שיובילו הגיוס

הגישה היום דו"חות כספיים שערוכים לפי כללי החשבונאות הבינלאומיים - IFRS ותשקיף לרשות ני"ע הבריטית

שטראוס-עלית ממשיכה להתקדם בצעדים גדולים לקראת ההנפקה הצפויה בבבורסה הלונדונית. החברה הודיעה היום כי החתמים הראשיים שיובילו את גיוס ההון הם מריל לינץ ו-UBS וכן הגישה תשקיף לרשות ני"ע הבריטית.

עוד בהודעת החברה, נמסר, כי גיוס ההון מתוכנן להתבצע בדרך של הנפקת מניות בצורה של רישום, Global Depositary Receipts ,GDR's, כשכל GDR מייצג מניה רגילה אחת של החברה. זאת ועוד, נמסר כי גיוס ההון מתוכנן להתבצע ממשקיעים מוסדיים בלבד.

צעד נוסף לקראת ההנפקה הושלם היום על ידי החברה, כאשר מסרה את הדוחות הכספיים כשהם ערוכים פי כללי החשבונאות הבינלאומיים - IFRS.

משפחת שטראוס, בעלת השליטה בשטראוס-עלית הודיעה בתחילת מאי כי תמכור חלק מאחזקותיהם בחברה. היום החברה חזרה על הודעתה ואמרה, כי כמות המניות שתוצע במסגרת הצעת המכר לא תעלה על 33% מסך כמות ני"ע שיוצעו במסגרת ההנפקה. משפחת שטראוס מחזיקה ב-73.62% מהון המניות של שטראוס-עלית ושווי השוק שלה עומד על כ-4.8 מיליארד שקל.

החברה מסרה, כי "מטרת גיוס ההון הינה לאפשר לחברה להמשיך באסטרטגית הצמיחה שלה בדרך של רכישות ויצירת שיתופי פעולה חדשים בשווקים בהן החברה פועלת כיום וכן בשווקים חדשים. החברה סבורה כי רישום בבורסה בלונדון הוא הצעד הנכון בהתפתחות החברה ושינוי הפרופיל שלה לחברה בינלאומית, ויאפשר לחברה גישה טובה יותר לשוקי הון ולמקורות מימון בעולם".

מדוחות הרבעון הראשון של החברה עולה, כי עיקר הצמיחה של שטראוס-עלית נובע מפעילותה בחו"ל. החברה רשמה גידול של 98.3% בהכנסותיה מפעילותה בחו"ל ברבעון החולף, לסך של 465.8 מיליון שקל. המכירות בחו"ל מהוות 37% מסך מחזור המכירות של החברה, בעוד שברבעון המקביל הוא היווה 24.6%. יעד החברה באשר למכירות בחו"ל, כפי שציין המנכ"ל ארז ויגודמן, הוא להגיע בשלוש השנים הקרובות ל-50% מסך מחזור המכירות, כאשר עד סוף השנה מקווים בחברה להגיע ל-40% - יעד שנראה ריאלי לאור קצב צמיחת הפעילות בחו"ל.