הורי צעיר שטבע בחוף המציצים דורשים לקבל מ-HOT כתבות על מחדלי הצלה בת"א

לדברי המבקשים, לכתבות חשיבות לבירור יעיל ושלם בכל השאלות הכרוכות בתביעת הפיצויים שהגישו נגד העירייה

הוריו של אמיר חייק, שטבע למוות בחוף מציצים בת"א בספטמבר 2003 בהיותו בן 23, מבקשים מבית המשפט להורות לחברת החדשות של HOT למסור לידיהם את העתקי הקלטות המכילות את סדרת הכתבות העיתונאיות, ששודרו בין השנים 2000-2006 ואשר סקרו את מחדלי העירייה בתחום שירותי ההצלה בחופי ת"א-יפו.

בפנייה לבית המשפט, באמצעות עו"ד ענת גינזבורג, נאמר, כי מחברת HOT נמסר למבקשים, כי אין כל מניעה לקבל העתק מהקלטות ובתנאי כי יתקבל צו בית המשפט בנדון.

לדברי המבקשים, לכתבות חשיבות לבירור יעיל ושלם בכל השאלות הכרוכות בתביעת הפיצויים שהוגשה נגד העירייה, מאחר והן סוקרות את מחדלי העירייה בתחום שירותי ההצלה בתחום ת"א-יפו ואת אירועי הטביעה הרבים שאירעו בשל כך.

בתביעה שהוגשה בדצמבר 2005 על סך 13.4 מיליון שקל, נאמר, כי אמיר חייק טבע בים בשעה שנכנס להתרחץ עם שני חבריו בחוף מציצים בת"א, שהיה מוכרז ומוסדר לרחצה ובדיעבד הסתבר שלא היה מאויש בשעות הרחצה המוסדרות.

לטענת התובעים, בחודשים הקודמים לטביעתו, טבעו 19 מתרחצים בחופי ת"א-יפו והעירייה לא עשתה מאומה על מנת למנוע מקרי טביעה נוספים ובכללם מותו של חייק.

בכתב ההגנה טוענת העירייה, כי מקרה הטביעה אירע לאחר שעות הרחצה המוסדרות, או בסמוך לשעות הרחצה המוסדרות וכי כתב התביעה מנוסח באופן שאינו מגלה עילה כלפי העירייה והיה על התובעים לצרף חוות דעת רפואית בפרט לקשר הסיבתי הנטען והמוכחש, לבין נסיבות האירוע. (ת.א. 2681/05).