ביהמ"ש פסק פיצוי של 1.2 מיליון שקל ליולדת שתינוקתה נפטרה 8 ימים לאחר לידתה

קבע כי בית החולים התרשל במהלך הלידה, וכי הצוות הרפואי לא הביא בפני היולדת את המשמעויות והסיכונים המיוחדים של הלידה

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למדינה לשלם 1.2 מיליון שקלים פיצוי ליולדת, אשר תינוקתה נפטרה שמונה ימים לאחר לידתה.

בית המשפט קבע, כי בית החולים התרשל במהלך הלידה, וכי הצוות הרפואי לא הביא בפני היולדת את האופציות והחלופות השונות וכן את המשמעויות והסיכונים המיוחדים של הלידה.

האשה הגיעה לבית החולים רמב"ם בחיפה, על מנת ללדת ולאחר יומיים של הליכי לידה, שכללו זירוז באמצעות תרופות, נקרע רחמה של האם והתינוקת הוצאה בניתוח קיסרי במצב קשה.

התינוקת נפטרה בבית החולים לאחר שמונה ימים. הורי התינוקת הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה נגד המדינה, באמצעות עוה"ד אורי גלבוע ועמית אוריה.

השופט משה דרורי קבע, כי בית החולים התרשל, כאשר החליט לבצע זירוז. עוד קבע השופט, כי בית החולים לא עמד במבחנים של "הסכמה מדעת" אשר חייב את הצוות הרפואי להביא בפני היולדת את האופציות והחלופות השונות וכמו כן את משמעויות והסיכונים המיוחדים במהלך הלידה.

בעקבות כך קבע השופט פיצוי של 200 אלף שקל לאם בשל הסבל הגופני והנפשי שסבלה במהלך הלידה. בהליך חריג החליט השופט לפצות את ההורים בסכום של 125 אלף שקל בשל כאב וסבל שעברה התינוקת במהלך שמונת הימים בהן היתה בחיים וכן 400 אלף שקל בשל קיצור תוחלת החיים.

בנוסף קבע השופט, כי על המדינה יהיה לפצות את ההורים בסכום של 483 אלף שקל בשל "השנים האבודות" דהיינו ההשתכרות אותה היתה יכולה התינוקת להשתכר במהלך שנותיה, המהווה 30% מהשכר הממוצע במשק למשך 47 שנים. (א 3161/01).