התנועה לאיכות השלטון: לבטל ההתקשרות של מועצת חוף הכרמל עם המתכננת של דנקנר

טוענת: האדריכלים נעמה מליס נמצאת במצב של חשש לניגוד עניינים, שכן משרדה ביצע עבודות עבור משפחת דנקנר, בעלת תעשיות מלח בעתלית

התנועה למען איכות השלטון פנתה היום (ב') לראש המועצה האזורית חוף הכרמל, בבקשה לבטל את ההתקשרות עם משרד האדריכלים נעמה מליס, שאמור לתכנן את תוכנית-האב לעתלית.

לטענת התנועה, מליס נמצאת במצב של חשש לניגוד עניינים כבד, שכן משרדה ביצע עבודות תכנון עבור משפחת דנקנר, שהיא בעלת חברת תעשיות מלח במתחם המלח בעתלית. העבודות נמשכו עד ינואר 2006.

משרדה של מליס קבע כללים תכנוניים למתחם המלח, ובין היתר קבע, כי יש להפוך את מתחם בריכות המלח למרכז העירוני של עתלית, ובכלל זה הקמת בתי מגורים, מרכז מסחרי, טיילת ובתי מלון.

כיום האזור נמצא בתוכנית המתאר למחוז חיפה אשר הופקדה בוועדה המחוזית, המייעדת את המתחם לשימוש שונה ממה שהציעה מליס.

התנועה מבקשת מראש המועצה האזורי בנוסף לברר מהן העבודות שעבורן נשכר משרד האדריכלים, מהו התשלום ומהי עמדת המועצה לגבי תוכנית המתאר למחוז חיפה שהופקדה בוועדה המחוזית.

בבג"ץ תלויה ועומדת עתירה של התנועה למען איכות השלטון, נגד ההסכם שנחתם בין מינהל מקרקעי ישראל לחברת המלח, ואשר לפיו יקבלו חברות המלח זכויות בנייה בהיקף נרחב.

על-פי החלטת מועצת מקרקעי ישראל, שהתקבלה באוקטובר 2003, ניתן יהיה להסב את שטחי בריכות המלח התעשייתיות לשטחים למגורים. תקבולי התוכנית יתחלקו בין המינהל לבין חברת המלח, בשליטת משפחת דנקנר, לפי 60% למינהל ו-40% לחברת המלח, שבידיה חוזה חכירה עד 2060.

שמואל דקלו