בית המשפט העליון הורה למחוזי לשקול הפחתת הערבות של הבי בפרשת פלד-גבעוני

הבנק הגיש תביעה כנגד דוד ויוסף הבי ואריה גבעוני בשל ערבותם לאשראי שקיבלו שתי חברות בשליטתם, פויכטונגר תעשיות ומשב הנדסה

בית המשפט העליון החזיר היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב את הדיון בעניין דוד הבי ועיזבון המנוח יוסף הבי בתביעה של 28 מיליון שקלים שהגיש כנגדם בנק הפועלים . על רשם בית המשפט המחוזי בתל אביב יהיה לבדוק את יכולתם הכלכלית להפקיד ערבות בגובה 2 מיליון שקלים על מנת לאפשר להם להתגונן כנגד תביעת הבנק.

בנק הפועלים הגיש תביעה כנגד דוד ויוסף הבי ואריה גבעוני בסך של 28 מיליון שקלים בשל ערבותם לאשראי שקיבלו מהבנק שתי חברות בשליטתם - פויכטונגר תעשיות ומשב הנדסה. התביעה הוגשה בשנת 2000 לאחר התמוטטות החברות שהיו בשליטת קבוצת פלד-גבעוני. ב-2002 נרצח יוסף הבי בפיגוע במסעדת סי פוד מרקט. הבי וגבעוני הגישו בקשות רשות להתגונן כנגד תביעת הבנק. רשם המחוזי קיבל את הבקשה והתנה את מתן הרשות להתגונן בכך שכל אחד מהם יפקיד 2 מיליון שקלים. ערעור על ההחלטה למחוזי התקבל בחלקו, לאחר שהבנק הסכים להפחית את הערבות של האחים הבי יחד ל-2 מיליון שקל.

הבי עירערו לעליון, באמצעות עוה"ד יובל עציוני ואלדד פסי, בטענה שלא נבדקה טענתם כי הם אינם יכולים לעמוד בתנאי הערבות. זאת, כיוון שכל רוכשם מעוקל לטובת הבנק וגורמים נוספים.

השופטת עדנה ארבל קבעה כי בית המשפט המחוזי טעה שלא בדק את אפשרותם של הבי להפקיד את הסכום הנדרש. העליון גם הורה לרשם לבחון את הצעת הבי להמיר את הערבות בעיקולים הזמניים שנרשמו על נכסיהם.

את בנק הפועלים ייצגו עוה"ד עוזי מור ושרית כהנא. (רע"א 3532/06).