לינדנשטראוס בודק חוקיות הפחתת מס של 8 מיליון שקל לבית ארלוזורוב

מדובר במימוש נכסים של בית ארלוזורוב במאות מיליוני שקלים * עו"ד אלתר: הגיעה הפחתה כפולה

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בודק את הסדר המס שניתן לחברת בית ארלוזורוב, חברת הנכסים של מפלגת העבודה, במסגרתו הופחתה לחברה שומה בהיקף של 8 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

התמורה על הנכסים שמימשה החברה בשנים האחרונות, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, הועברה למפלגת העבודה. בהסדר המס, יוצגו בית ארלוזורוב ומפלגת העבודה על-ידי עו"ד אבי אלתר, שהביא להפחתת השומה ב-8 מיליון שקל. מאחר שאלתר גובה שכר טרחה על-פי אחוזים מהשומה שהוא מפחית, הפחתת השומה מגלמת שכר טרחה של 1.5 מיליון שקל לאלתר.

ל"גלובס" נודע, כי בדיקת המבקר בפרשה החלה בעקבות תלונה אנונימית מרשות המיסים. בתלונה נטען, כי השומה הופחתה שלא כדין. במסגרת הבדיקה, תושאלו באחרונה במשרדי מבקר המדינה, היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד אלדד יניב, ומשרד רוה"ח שלה, משרד זיו-האפט. כמו כן, המפלגה והחברה התבקשו להעביר מסמכים שונים למבקר המדינה.

אלתר אמר בתגובה ל"גלובס: "היו צריכים להפחית לנו פי שניים משהופחת: 16 מיליון שקל. אבל במסגרת פשרה ורצון להימנע מהליכה לבית-המשפט, ויתרנו על חצי. אם היינו הולכים לבית-משפט, היינו זוכים".

לדבריו, "מאחר שמימוש הנכסים של בית ארלוזורוב נעשה לצורך תשלום חובות לבנק, אז לבית ארלוזרוב לא נשארת אגורה. במקרה כזה, לפי פסיקה של העליון, לא צריך לקחת מס. עבדנו לפי חוזר הנציבות".

"בשלב מסוים קיבלנו הפחתה של כל ה-16 מיליון שקל. היתה כבר מסיבת ניצחון אצל בנימין בן-אליעזר. אז אמרתי שעדיין מוקדם לחגוג, כי עוד לא קיבלנו את הכסף. וכך קרה, שמישהו מהיועצים הקודמים שלא הצליח קודם לכן, הלך והתלונן. כתוצאה מכך, הנציבות קיבלה רגליים קרות, והפחיתה את התשלום מ-16 ל-8 מיליון שקל. ההסדר קיבל את אישור הפרקליטות. אשמח שמבקר המדינה יבדוק זאת, כי מגיע לנו הפחתה של פי שניים".