עיכוב נוסף במכירת נצבא: מישור הגישה בקשה לצו מניעה זמני למכירת החברה

בשבוע שעבר הודיע דירקטוריון נצבא על ביטול העסקה עם מישור ועל קבלת הצעת רכש מאיירפורט סיטי בסך של 645 מיליון שקל

אם חשבתם שמכירתה של נצבא לחברת איירפורט סיטי , שבשליטת קובי מימון, תושלם על מי מנוחות, לא כך הדבר. חברת מישור הולדינג, בבעלות האחים שטרית, ביקשה אתמול (ג') מהבורר בינה לבין נצבא, "צו מניעה זמני" לקיום העיסקה עם מימון.

מישור הולדינג, באמצעות עוה"ד אמיר חן, הגישה את הבקשה לבורר, השופט לשעבר תיאודור אור. בחוזה בין החברות היה סעיף המאפשר פנייה לבוררות בכל הנודע להתנהלות המכירה. הדיון ותוצאות צו המניעה צפויים בימים הקרובים.

בשבוע שעבר הורה דירקטוריון נצבא להפסיק את המגעים למכירת החברה למישור הולדינג, לאחר שלא העבירה את תמורת הפיקדון עבור המכירה, בתאריך המוסכם.

על-פי ההסכם הראשוני שנחתם בין נצבא למישור הולדינג, נקבע כי החברה תקנה 63.5% מנצבא אחזקות, המוחזקים על-ידי חברת-האם נצבא התנחלות. המחיר המוסכם היה 626 מיליון שקל.

קובי מימון, שהתחרה בעבר על רכישת נצבא, קפץ על ההזדמנות, והציע לשלם 626 מיליון שקל, בתוספת של 19 מיליון שקל בגין ריבית והצמדה, סה"כ 645 מיליון שקל.

במקביל לזירה העסקית נדונה מכירת נצבא גם בערכאות המשפטיות. חברי אגד פנו לבית המשפט בבקשה לבטל את מכירת המניות וטענו, כי הדירקטוריון לא היה מוסמך לנהל את המו"מ ולחתום על הסכם. כן נטען, כי תוצאות שיערוך החברה היו בלתי סבירות. העליון עיכב בסוף אפריל פס"ד של המחוזי, שאישר את מכירת נצבא למישור הולדינג.

נצבא נשלטת על-ידי 4,500 גמלאי אגד והיא בעלת נכסים במקומות שונים בארץ, ששוויים מוערך ב-2 מיליארד שקל. בין היתר בבעלותה מגרשים לבנייה בשטח של תחנות מרכזיות, שותפות בקניונים ועוד. נצבא חייבת לבנק הבינלאומי 220 מיליון שקל.