בקשה לייצוגית ב-106 מיליון שקל נגד HOT ו-YES: "שידרו פרסומות במונדיאל ללא היתר"

התובעים: "מדובר בניסיון נבזי מצד חברות מסחריות מהגדולות בישראל להתעשר שלא כדין על חשבון הצרכן, תוך הונאתו והפרת החוזה עמו"

יאיר גרעיני, לקוח של חברת הכבלים HOT, וישראל כהן, לקוח של חברת הלוויין YES, אשר רכשו את חבילת שידורי המונדיאל, הגישו היום (ד') לבית מהמשפט המחוזי בת"א כתב תביעה נגד HOT ו-YES ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של 106 מיליון שקל.

זאת, בטענה כי HOT ו-YES הפרו כלפיהם את חוזה ההתקשרות, בכך ששידרו במסגרת חבילת המונדיאל פרסומות גלויות וסמויות ללא היתר.

לדברי התובעים, באמצעות באי כוחם עורכי הדין אמיר ישראלי ועופר בן-ארי, HOT ו-YES לא קיבלו כל היתר מהמועצה לשידורי כבלים ולוויין לשדר פרסומות.

התובעים מציינים, כי סוגיית שידור הפרסומות בחבילת המונדיאל הועלתה כדי להוזיל את חבילת השידורים עד לכדי שידור בחינם, וכי מנכ"ל HOT התחייב כי ככל שיתירו ל-HOT לשדר פרסומות - ייגבה מהלקוחות סכום כסף נמוך יותר עד כדי שידור בחינם.

התובעים טוענים, כי לא רק שהמונדיאל לא שודר בחינם - אלא ש-HOT ו-YES בחרו לשדר ללא היתר פרסומות רבות - ובכך להתעשר התעשרות כפולה ומכופלת על חשבון הצרכן, תוך הפרת החוזה עמו.

התובעים מציינים, כי מדובר בניסיון נבזי מצד חברות מסחריות מהגדולות בישראל להתעשר שלא כדין על חשבון הצרכן, תוך הונאתו והפרת החוזה עמו.

אשר על כן, הם מבקשים מבית המשפט להורות ל-HOT ול-YES להשיב לרוכשי חבילות המונדיאל את החלק היחסי מכספם, ולפצותם בגין עוגמת נפש ופגיעה באוטונומיה בשל הצפייה בפרסומות גלויות וסמויות, ובכללן פרסומות למשקאות אלכוהולים כמו גם הצעות להימורים אינטראקטיבים.

טרם נתקבלה תגובתן של HOT ו-YES. (ת.א. 176006).