דדי בורוביץ בעקבות החלטת העליון לפסול את מיזוג דור-אלון וסונול: "ייתכן שלא נמכור את סונול"

(עדכון) - דור-אלון בתגובה לפסילה: "זהו יום עצוב למשק האנרגיה שהחמיץ הזדמנות נדירה לתחרות ממשית בענף" * השופטים ברק, פרוקצ'יה וארבל קיבלו את ערעור הממונה על ההגבלים, והבהירו: "בשל גורם הזמן ניתן פסק הדין ללא נימוקים"

בית המשפט העליון החליט היום לקבל את עתירת הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, כנגד החלטת בית הדין להגבלים עסקיים שאישר את מיזוג החברות דור-אלון וסונול, מקבוצת גרנית הכרמל . משמעות ההחלטה היא כי המיזוג לא יצא לפועל.

הרכב השופטים, בראשות נשיא בית המשפט, אהרון ברק, שכלל גם את איילה פרוקצ'יה ועדנה ארבל קיבלו את הערעור של הממונה על ההגבלים, שביקשה לבטל את פסק הדין, שניתן על ידי בית הדין להגבלים עסקיים, המאשר את המיזוג.

השופטים כתבו בהחלטתם, כי "בשל גורם הזמן שהוא ממהותו של העניין ונוכח הנסיבות המיוחדות לחברות עצמן ולמהלכים הכלליים המתרחשים במשק האנרגיה, אנו מודיעים את תוצאת פסק הדין ללא נימוקים".

השופטים קבעו, כי הם הגיעו למסקנה שיש לקבל את הערעור, "משמעות הדבר כי המיזוג בין החברות דור אלון וסונול לא יזכה לאישור ולא יוכל להתממש".

דור אלון מסרה בתגובה, כי "זהו יום עצוב למשק האנרגיה שהחמיץ הזדמנות נדירה לתחרות ממשית בענף. המיזוג היה יוצר שתי חברות שוות בגודלן, יחד עם הפרטת בז"ן היה נכנס משק האנרגיה לעידן חדש של תחרות". קבוצת דור אלון מציינת, כי תמשיך לפעול כגורם תחרותי בענף ולהשקיע במשק הישראלי.

במשק האנרגיה אמרו היום, כי החלטת בית המשפט העליון היא החלטה צפויה. נעשה מסע מתוכנן ומוקפד של בעלי אינטרסים למנוע את המיזוג. היתה התגייסות מוחלטת של כל בעלי האינטרסים למנוע את המיזוג. גורמים משפטיים בכירים אמרו, כי יש להצטער על כך שפסק הדין בבית הדין להגבלים עיסקיים שאישר את המיזוג, לא נכתב באופן יותר חד משמעי.

דדי בורוביץ, מבעלי סונול אמר ל"גלובס" בתגובה, כי "יש לי רק להצטער על ההחלטה. ניקח לעצמנו כמה ימים ללמוד את האלטרנטיבות שלנו וייתכן אף שלא נמכור את סונול ונישאר עם הקבוצה".