משרד המשפטים יבדוק איך להפסיק הימורי ספורט לא חוקיים באינטרנט: "המדינה מפסידה מיליונים"

ח"כ מיכאל מלכיאור: "הגדלת הפעילות במשחקי המונדיאל מגדילה עוד יותר את ההפסד הכספי הלאומי"

יועץ מנכ"ל משרד האוצר, רני לובנשטיין, הוזעק בשבוע שעבר לייעץ לוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, איך להפסיק את ההימורים הלא-חוקיים באינטרנט, על משחקי ספורט בעולם.

"המדינה מפסידה מיליונים בהימורים אלה. הגדלת הפעילות במשחקי המונדיאל מגדילה עוד יותר את ההפסד הכספי הלאומי", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור (העבודה).

מלכיאור התכוון לכסף שבורח למפעילי ההימורים בחו"ל, במקום שיילך לספורטוטו. מלכיאור ביקש מהמשטרה ומהפרקליטות לפתוח בחקירה נגד מפרסמים המעורבים באתרי ההימורים העוברים על החוק הישראלי, ונגד כל מי שמעורב בפעילות עסקית דרך האתרים.

לובנשטיין אמר לוועדה, שהמדינה יכולה להגביל הימורים לא-חוקיים באינטרנט בשתי דרכים: דרך חברות כרטיסי האשראי, ודרך חברות הפרסום.

מטעם המשטרה השתתף בדיון פקד יצחק פסיאל, מהיחידה לעבירות מחשב. הוא אישר שקיימת בעיה בחסימת אתרי הימורים, החוקיים במדינות שבהן יושבים מפעיליהם.

פסיאל דחה את המלצת יועץ מנכ"ל האוצר, להגביל את הפעילות הכספית הכרוכה בהימורי האינטרנט. הפעולה היחידה האפשרית מניסיונו היא נגד המפרסמים המקומיים. המשטרה מזהירה אותם, ולדבריו הם נרתעים, ומפסיקים את פעילותם.

פרקליטי חברות כרטיסי האשראי, עוה"ד אוהד מימון מלאומי-קארד ויוני רוט, מוויזה כאל, הודיעו, כי הם אינם מאפשרים לבצע הימורים דרך אתרי אינטרנט בלתי חוקיים. פרקליט מפעל-הפיס, עו"ד אמנון זכרוני, אמר, כי אפשר להילחם בתופעה בתיקון חוקי הגנת הצרכן וזכויות יוצרים.

מלכיאור החליט, בנוסף לבקשת החקירה מהמשטרה ומהפרקליטות, גם לבדוק במשרד המשפטים אם ניתן לתקן את החוק, כך שיסתום את הפרצות דרכן בורחים המיליונים לחו"ל.