שיכון ובינוי רכשה כ-70 דונם בפראג בכ-7 מיליון אירו להקמת פרוייקט מגורים ומסחר

הפרוייקט יכלול כ-900 יחידות דיור והיקף ההכנסות צפוי להגיע לכ-90 מיליון אירו

שיכון ובינוי , בראשותו של המנכ"ל אורי שני, ממשיכה להתרחב בחו"ל. החברה רכשה הבוקר (ב') ביחד עם שותפים מקומיים חטיבת קרקע בשטח של 70 דונם, המיועדת להקמת 400 יח"ד ושטחי מסחר, בעיר פראג שבצ'כיה. שווי העיסקה נאמד בכ-7 מיליון אירו, והיקף ההכנסות בפרויקט מוערך בכ-90 מיליון אירו.

לדברי מנהל הייזום בחו"ל של שיכון ובינוי, רוני מליניאק, "חטיבת הקרקע ממוקמת ברובע שמונה הנחשב לאזור מגורים מבוקש בפראג. חלק מחטיבת הקרקע בשטח של 24 דונם מיועד על פי התב"ע התקפה במקום, לבניית 400 יח"ד, 35 אלף מ"ר. בכוונתנו להתחיל את מכירת הדירות בשנה הבאה ואנו צופים כי היקף ההכנסות הצפוי בפרויקט ייאמד בכ-40 מיליון אירו. יתרת הקרקע, בשטח של 46 דונם מושכרים, ומניבים לחברה תשואה של 10% ממחיר הקניה באמצעות השכרת השטח. הקרקע נמצאת בהליך שינוי תוכנית בינוי עיר למגורים שצפוי להימשך כשנתיים. אנו צופים כי אישור לבניית כ-500 יחידות דיור".

קבוצת שיכון ובינוי פעילה כיום בחמש מדינות: רומניה,הונגריה, פולין, צ'כיה וקוראטיה.

קבוצת שיכון ובינוי הציגה ברבעון האחרון רווח של 31.4 מיליון שקל, וזאת לאחר הפסד של 177 מיליון שקל בכל שנת 2005.

המעבר מהפסד לרווח נבע מתוכנית ההתייעלות של החברה, הכוללת בעיקרה צמצום פעילותה של סולל בונה ישראל, אשר הסבה לקבוצת שיכון ובינוי הפסדים של מאות מיליוני שקלים במהלך השנים האחרונות, והייתה הגורם המרכזי לתוצאות הגרועות שהציגה.

עם כניסתו של אורי שני לתפקידו כמנכ"ל שיכון ובינוי באוקטובר האחרון, גובשה תוכנית אסטרטגית ששמה דגש על שלושת מוקדי הצמיחה העיקריים של החברה: היזמות בארץ ובחו"ל, שבאמצעותה קונה החברה נכסים, משביחה אותם לכדי נדל"ן מניב ומוכרת הלאה; תחום הזכיינות, כאשר בעיקר מדובר על כביש 6 ועל פרויקט מנהרות הכרמל, וכן ענף התשתיות בארץ ובחו"ל, באמצעות חברת SBI, הפועלת באפריקה, מזרח אירופה ומרכז אמריקה.