ביהמ"ש אסר על כל פרפיום לשווק בשמים של לנקסטר שיובאו בייבוא מקביל

צו המניעה סותם ככל הנראה את הגולל על ההזדמנות לרכוש בשמים במחירים נמוכים ממחירי החנויות והפארמים

האם תם עידן הבשמים המוזלים? צו מניעה שניתן השבוע אוסר על חברת מולטי סחר, המפעילה את קטלוג הבשמים המקוון "כל פרפיום", להמשיך לייבא ולשווק בשמים של לנקסטר שיובאו בייבוא מקביל, וסותם ככל הנראה את הגולל על ההזדמנות לרכוש בשמים במחירים נמוכים ממחירי החנויות והפארמים.

במשך 7 שנים ניסו גורמים מובילים בענף הקוסמטיקה והבישום בישראל להילחם בתופעת היבוא המקביל של מותגי קוסמטיקה ובישום יוקרתיים. בארץ משווקים מוצרי לנקסטר באמצעות מפיץ בלעדי - חברת נובל לילית קוסמטיקה.

במסגרת המאבק הגישה לנקסטר העולמית, בעלת מותגי הבשמים דוידוף, ג'ניפר לופז, שרה ג'סיקה פרקר, יופ ואחרים, תביעה נגד מולטי סחר - כל פרפיום, ובה היא מבקשת מבית המשפט לאסור את שיווק הבשמים. עוד טענה בתביעה כי מולטי סחר - כל פרפיום מסירה את הקידוד מהבשמים המיובאים במטרה להסתיר את מקור הייבוא.

שופטת המחוזי בתל-אביב, דניה קרת מאיר, הוציאה צו מניעה קבוע שאוסר על מולטי סחר לייבא, לשווק ולמכור במישרין או בעקיפין בשמים ומוצרי קוסמטיקה שהוסר מהם הקידוד.

כמו כן, הורה לה בית המשפט להגיש בתוך 90 יום את כל הדו"חות הכספיים והחשבונות של כל השנים שבהן הוסר הקידוד מהבשמים ומוצרי הקוסמטיקה, על מנת שניתן יהיה לפצות את התובעת בגין רווחים שנעשו שלא כדין.

השופטת אף חייבה את הנתבעות לשאת בהוצאותיה של לנקסטר בסך 75,000 שקל. (תא 1171/97).