שנתיים מאסר בפועל ללווה בשוק האפור בפרשת הבנק למסחר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע את אילן אביזמיל, על-פי הודאתו, בעבירות של העלמת הכנסה בסכום של כ-1.4 מיליון שקל

אילן אביזמיל, שעסק במתן הלוואות בשוק האפור והורשע במעורבות בפרשת המעילה בבנק למסחר, נדון היום (ד) לשנתיים מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקל.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום את אביזמיל, על-פי הודאתו, בעבירות של העלמת הכנסה בסכום של כ-1.4 מיליון שקל, אי הוצאת חשבוניות ואי תשלום מע"מ בסכום של כ-237 אלף שקל במהלך עסקי ההלוואות שלו ובעבירות על חוק איסור הלבנת הון בסך של כ-6.6 מיליון שקל.

השופט זכריה כספי קבע עוד, כי יש לחלט לטובת אוצר המדינה רכוש של אביזמיל בסכום במזומן של כ-200 אלף שקל, ובנוסף חנות בחולון שנרכשה על-ידו תמורת כ-776 אלף שקל.

אביזמיל זוכה מהעבירה שייחסה לו שותפות בגניבה של למעלה מ-14 מיליון שקל מכספי הבנק למסחר.

עבירות הזיוף והמרמה בהן הורשע אביזמיל מתייחסות ל-16 שיקים מבנקים שקיבל מאתי אלון כחלק מהחזרי חובות של אחיה, עופר מקסימוב. אביזמיל זייף את חתימות ההיסב על גבי שיקים אלה והפקידם בחשבונות קש שנוהלו תחת פיקוחו.

השופט ציין, כי "במקרה הנדון לא מדובר בעבריינות הלבנת הון חמורה ומעשיו של אביזמיל אינם בחזית העבריינות בה אנו נאבקים". השופט נעתר לבקשת, באי כוחו של אביזמיל, דוד ליבאי, דפנה ליבאי ודנה וייס, לעיכוב ביצוע עונש המאסר ל-45 יום לצורך הגשת ערעור לבית המשפט העליון. (ת.פ. 40193/02).