נמשכת חקירת המשטרה לבדיקת ממצאים נגד איזוטסט; בשבוע שעבר נחקר בכיר בחברה

במקביל, נמשכת החזרת ההסמכה לאיזוטסט על-ידי הרשות להסמכת מעבדות

חקירת המשטרה לבדיקת ממצאי הרשות הלאומית להסמכת מעבדות נגד איזוטסט נמשכת, ובשבוע שעבר נחקר בכיר בחברה אם יש בסיס לעבירות פליליות שבוצעו בה. כך נודע ל"גלובס".

בה בעת, נמשכת החזרת ההסמכה לאיזוטסט ע"י הרשות להסמכת מעבדות. עתה החזירה הרשות את ההסמכה בתחום טכנולוגיות מערכות המבנה לסניף המרכזי של איזוטסט ביבנה. הסמכה זו מצטרפת להחזרת ההסמכה לבדיקות בטון וקרקע בסניפי באר שבע ויבנה.

איזוטסט, שבשליטת עזרא גבאי, החזיקה טרם השעייתה במקום השני בשוק הבדיקות הפרטיות של מבנים, קרקע ועוד, בשוק של 150 מיליון שקל, המשקף פרויקטים במיליארדי שקלים. החזרת ההסמכה היא על בסיס זמני, תוך הסכמת החברה לפיקוח מוגבר על פעילותה. גורמים בתחום המעבדות טוענים, כיוון שההחזרה המהירה - לאחר מציאת ליקויים חמורים לכאורה, עד כדי חשד לפלילים - צריכה להיבדק ע"י שר התמ"ת, אלי ישי.

לדברי הגורמים, ייתכן כי הרשות מיהרה להחליט על השעיה, או שמיהרה מדי להחזיר לאיזוטסט את ההסמכה. בכיר בענף אמר, כי מהירות שינוי ההחלטה עשויה לפגוע באמינותן של החלטות הרגולטור בתחום.

ההסמכה החוזרת ניתנה לאחר החלפת בכירים באיזוטסט, בהם המנכ"ל הראל בר, שהוחלף באלי פרץ, בעבר מנכ"ל עיריית קרית מלאכי. הרשות מסרה, כי בחודש האחרון היו שני מבדקי פתע במעבדת יבנה של איזוטסט, נוסף לשורת דיונים עם פרץ. לדבריה, החלפת המנכ"ל מהווה בסיס לאמון מחודש, במקביל לבדיקות ושינוי נוהלי בדיקות. "ההחזרה לא נעשית מהר, וללא סובלנות לסיכון הציבור, אך תוך התחשבות בצורך של איזוטסט לחזור לעבודה", נמסר.

לדברי מנכ"ל הרשות הלאומית להסמכת מעבדות, ד"ר אורנה דרייזין, "ההסמכה מתבססת על אמון הרשות במעבדה ובהנהלתה, והדבר מקבל משנה תוקף במצב בו הרשות מחזירה הסמכה למעבדה שהסמכתה נשללה. נמשיך ונבדוק את התנהלות איזוטסט והנהלתה, ונמשיך בהליך המפוקח של החזרת הדרגתית של ההסמכה, כל עוד המעבדה תעמוד בכל הדרישות המקצועיות".