תביעת דיבה נגד רפי גינת ו"כלבוטק": שידרו תחקיר רצוף שקרים וסילופים

חברת מעיין מירון מי שתייה עשירי מינרליים תובעת מגינת, מעורכי "כלבוטק" ומזכיינית ערוץ 2 רשת 5 מיליון שקל בטענה להוצאת לשון הרע

חברת מעיין מירון מי שתייה עשירי מינרליים תובעת מרפי גינת, מעורכי התוכנית "כלבוטק" ומזכיינית ערוץ 2 רשת סכום של 5 מיליון שקלים בטענה להוצאת לשון הרע.

בתביעה שהגישה החברה לבית המשפט המחוזי בירושלים היא טוענת, באמצעות עו"ד אלדד יניב, כי הכתבה ששודרה ב"כלבוטק" ב-18 לחודש בערוץ 2 רצופה דברי כזב וסילוף עובדות, ומהווה מניפולציה מדהימה תוך יצירת תשתית דמיונית, שגרמו לה נזק קשה מנשוא.

מעיין מירון הוקמה לפני כ-15 שנה ומפעילה מפעל המשווק 100 אלף בקבוקי מים ביום, בעיקר באזורי צפון הארץ. המפעל משתמש במים שמספקת לו חברת מקורות, שעוברים סינון ומוצאים מהם רעלים וכלור.

תחקיר "כלבוטק" הציג את המים של החברה כמי ברז שעברו סינון על מנת להוציא מהם את הכלור, ולאחר מכן שווקו בבקבוקים. לטענת "כלבוטק", על גבי האריזה מופיעה צמד המילים מעיין מירון, הכולל ציור בולט של נביעת מים טבעית ובצדו השני של הבקבוק נכתב מפורשות כי מקורם של המים הוא במעיינות הגליל.

לטענת החברה, המים המשווקים על-ידה הם מים מעולים שעברו סינון וניקוי והם שונים בתכלית ממי ברז. החברה טוענת בעתירה כי היא הציעה לאנשי "כלבוטק" לבוא לשערי המפעל ולהיווכח ממקור ראשוני על ההליך המתבצע ועל איכות המים המשווקים, אך הם לא נענו לבקשה.

עוד טוענת החברה, כי עורכי התוכנית סירבו לשלב בכתבה את המיכון המשוכלל שבמפעל ולכלול בה תמונות או פירוט מילולי של תהליך סינון המים וההבדל בין המוצר הסופי לבין המים הנשאבים.

בא כוח החברה, עו"ד יניב, ציין בפני אנשי "כלבוטק" קודם לשידור, כי מדובר בעלילה חמורה ופרסום שקרי וזדוני, וכי דין התוכנית להיגנז או לכל הפחות להיערך מחדש. (ת.א. 8283/06).