משרד הקליטה משיק ערוץ טלוויזיה אינטראקטיבי ללימוד עברית

יעלה באוקטובר בכבלים ובלוויין * עלות הקמת ותפעול הערוץ בשנה הראשונה: כ-3 מיליון שקל

המשרד לקליטת העלייה החליט על אסטרטגיה חדשה: לראשונה יעלה המשרד ערוץ חדש מטעמו ללימוד השפה העברית. הערוץ ישודר במסגרת חברת הכבלים HOT וחברת הלוויין YES, ויעשה שימוש במדיה חדשה של טלוויזיה אינטראקטיבית על מנת לאפשר לכל עולה ללמוד את השפה העברית בביתו.

כשנתיים לאחר שהמשרד לקליטת העלייה החל בקידום המהלך להקמת ערוץ ללימוד השפה העברית בקרב עולים, חתם המשרד על חוזה עם חברת אפקטיב אקס מערכות תוכנה, שזכתה במכרז להקמת הערוץ ותפעולו. חוזה נוסף נחתם בין חברת אפקטיב אקס מערכות תוכנה וחברות הכבלים והלוויין להקמת ערוץ טלוויזיה אינטראקטיבי.

מטרת הערוץ לאפשר כלי ידידותי, זמין ואטרקטיבי לתרגול ולימוד העברית בסביבה הביתית אשר יהווה מרכז לשימוש ותרגול השפה העברית. כ-300 אלף בתי אב של עולים יוכלו לקבל בסלון ביתם כלים לשיפור השפה העברית, ללא עלות מצד העולה וכשירות של המשרד לקליטת עלייה. הערוץ יאפשר צריכת תכנים שונים בהם מגזין אקטואליה שיתעדכן מדי יום (להזרמת המידע לערוץ תהיה שותפה סוכנות עתי"ם), שעשועוני שפה שונים המשלבים את כל בני הבית, ולומדות לשדרוג ידע בשפה.

הערוץ צפוי לעלות לאוויר בחודש אוקטובר הקרוב. עלות הקמת ותפעול הערוץ בשנה הראשונה היא כ-3 מיליון שקל. עלות התפעול השנתית הצפויה של הערוץ עומדת על 2.1 מיליון שקל.

קהל המטרה אליו מכוון הערוץ הוא בוגרים במעגל העבודה, בני נוער, ילדים. בצוות ההיגוי של הערוץ חברים נציגי משרד קליטת העלייה כמו גם, הסופר והעיתונאי בעל הטור "הזירה הלשונית" רוביק רוזנטל, העורכת הראשית של הערוץ לי שיר, מומחית הלשון רינה רקובסקי, ומנכ"ל חברת גיימברי האמון על פיתוח התוכן, שבתאי קמינר.

לדברי השר לקליטת העלייה, זאב בוים, "הקמת הערוץ הוא שיאה של תוכנית אב של המשרד להעצמת השפה העברית, ומהווה תפנית של 180 מעלות בשיטות הלימוד המוכרות, וזאת תוך ניצולה של מדיה החדשה".