העליון: למנות בודק מיוחד לתביעות חוב על סך 45 מיליון שקל נגד משה בדש

זאת עוד טרם תכונס אסיפת הנושים כדי לדון בהסדר הפשרה שהוצע ע"י בדש, לשעבר הבעלים של פיקנטי

בית משפט העליון קבע כי יש למנות מנהל מיוחד לשם בדיקת תביעות החוב בסך כ-45 מיליון שקל שהוגשו נגד משה בדש, לשעבר הבעלים של פיקנטי. זאת, עוד טרם תכונס אסיפת הנושים כדי לדון בהסדר הפשרה שהוצע על-ידי בדש. בכך קיבל השופט אשר גרוניס את ערעורה של שותפות עוף חיפה על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת, שדחה את בקשתה למינוי מנהל מיוחד.

ביולי 2004 ניתן, לבקשת השותפות, צו כינוס נכסים נגד בדש ולאחר מכן הוגשו נגדו תביעות חוב בסכום כולל של 45 מיליון שקל. השותפות עוף חיפה טענה, באמצעות בא כוחה עו"ד אהוד שטמר, כי קיים חשד רציני וכבד לפיו חלק מתביעות החוב הינן פקטיביות ו/או מנופחות והן הוגשו בהיצע אחת עם בדש ליצירת רוב מלאכותי באסיפת נושיו. זאת, לשם קבלת ההחלטה שלא להכריז עליו כפושט רגל ולאשר את הצעת הפשרה שהוצעה על ידו.

לדברי השותפות, תנאיה של הצעת הפשרה הם מגוחכים ועל פיה ישלם בדש סכום זעום יחסית של פרומיל אחד מהחוב לאלו שהגישו תביעות חוב לכונס הרשמי מבלי שהתביעות ייבדקו. לפי הפשרה, עם ביצוע תשלום זה יופטר בדש מכל חובותיו.

בדש הכחיש את הטענה כי הוגשו תביעות חוב פקטיביות, וטען כי אין מקום לשנות מסדרי הדין המקובלים, לפיהם תביעות החוב נבדקות לקראת חלוקת הדיבידנד ולא קודם לכן.

השופט גרוניס ציין, כי במקרה הנדון יש מקום לסטייה מן הכלל וכי יש להורות על בדיקת תביעות החוב טרם קיום אסיפת הנושים על מנת שניתן יהיה לדעת האם ההחלטה שהתקבלה באסיפת הנושים של בדש זכתה לרוב הדרוש.

בדש חויב בתשלום הוצאות בסך 20 אלף שקל. (רע"א 986/06).