ניצחון לממ"ן: ביהמ"ש קבע כי אשדוד בונדד לא תטפל במוצרי מזון מעובדים

קיבל את עתירת ממ"ן למנוע מאשדוד בונדד מלטפל במסגרת מסוף הקירור המופעל על-ידה בנתב"ג במוצרי מזון מעובדים, עד למארס 2007

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את עתירתה של ממ"ן (מסופי מטען וניטול) למנוע מחברת אשדוד בונדד מלטפל במסגרת מסוף הקירור המופעל על-ידה בנתב"ג במוצרי מזון מעובדים, וזאת עד למארס 2007.

הסכסוך בין אשדוד בונדד לממ"ן נוגע, בין השאר, לאופי המטענים שניתן להעביר במסופי המטענים שהן מפעילות בנתב"ג. ממ"ן, המפעילה את מסוף המטען הכללי, טענה כי בהתאם לסיכום בינה לבין רשות שדות התעופה (רש"ת), אשדוד בונדד אינה זכאית לטפל עד למרץ 2007 במסוף הקירור שלה במוצרים חקלאיים מעובדים כגון גבינות, נקניקים וסלטים, וביקשה מבית המשפט צו מניעה זמני בעניין. לדבריה, אי קיום התחייבות זו, אשר עבורה היא שילמה תמורה מלאה, גורם לה נזקים חמורים.

אשדוד בונדד טענה כי היא פועלת בהתאם לחוזה ההרשאה בינה לבין רש"ת, שנחתם בינואר 2005 לאחר זכייתה במכרז להפעלת המסוף. לדבריה, הפרשנות המצמצמת למושג "תוצרת חקלאית", אותה מנסה ממ"ן לכפות עליה, איננה נכונה ואין לה כל בסיס, לא בחוזה ההרשאה ולא בדין.

השופטת רות רונן קבעה, כי בתקופה הראשונה של חוזה ההרשאה, אשדוד בונדד אינה רשאית לטפל בכל המוצרים המתכלים אלא רק במוצרים מתכלים שהם מטענים חקלאיים. השופטת קיבלה את עמדת ממ"ן בנוגע לשאלה מהם אותם מוצרים מתכלים שהם מטענים חקלאיים, ולפיה מדובר במוצרים שלא עברו תהליך עיבוד שאינו הכרחי לצורך שיווקם, כגון גבינות נקניקים וסלטים, בניגוד למשל לחלב, בשר, פירות ו/או ירקות. רש"ת ואשדוד בונדד חויבו לשאת בהוצאות ממ"ן בסך 15,000.

יצויין כי אשדוד בונדד הגישה גם עתירה נגד ממ"ן לבג"ץ. בג"ץ הורה בתחילת החודש לרש"ת להודיע בתוך 45 ימים מה הוחלט בקשר לטענות שהעלתה אשדוד בונדד כנגד ממ"ן בעניין הפרת חוזה ההרשאה שלה עם רש"ת. זאת, בנוגע לבנייה בלתי חוקית של מחסני קירור לתוצרת חקלאית על ידי ממ"ן. כמו כן הורה בג"ץ לממונה על ההגבלים העסקיים להגיב בתוך 45 יום לטענות על מונופול שיש לממ"ן באחסנת מטענים. המדינה נדרשה להגיש לבית המשפט הודעה משלימה תוך 45 ימים, בסופם יחליטו השופטים האם להמשיך את הטיפול בעתירה. (ה.פ. 572/06).