ביהמ"ש מגלה רחמנות: מאסר על תנאי וקנס של 10,000 שקל לעו"ד שגידל 9 ק"ג מריחואנה

סניגורו של עו"ד שלמה הלברשטט טען כי מרשו השתמש בסם בשל משבר בחיי הנישואין והעדיף לגדל את הסם מאשר לקנותו מסוחרי סמים

בית משפט השלום בכפר-סבא גזר שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 10,000 שקל על עו"ד שלמה הלברשטט, שהודה והורשע בגידול 9 ק"ג של צמח הקנאביס (מריחואנה).

בכתב האישום נגד הלברשטט (51) נטען, כי בספטמבר 2005 נמצא בביתו סם קנאביס במשקל 25 גרם. בנוסף, הוא גידל בחצר ביתו 5.5 ק"ג של הצמח, ו-3.4 ק"ג נוספים במחסן הביתי.

משקלם הגבוה של גידולי הסם, ציין סגן הנשיא, השופט חנוך פדר, כוללים את משקל הגבעולים והתפרחת יחד עם השורשים והענפים, ובכל מקרה החוק רואה בכל הצמח כסם מסוכן שהחזקתו אסורה והוא אינו מבחין בין חלקיו. העונש המירבי בגין גידול סם הוא 20 שנות מאסר, בלי קשר לכמות.

סניגורו של הלברשטט, עו"ד אשר חן, ביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן להימנע מהרשעתו, ולהסתפק בעבודות לתועלת הציבור. לדבריו, הלברשטט היה במשבר בחיי הנישואין ולכן השתמש בסם. הוא הסביר שהעדיף לגדל את הסם מאשר לקנותו תדיר אצל סוחרי סמים. התובעת, עו"ד מירי רוט, עמדה על הרשעתו.

השופט פדר ציין, כי "מדובר בעבירות סמים חמורות, המבוצעות ע"י עו"ד ותיק במקצועו - מומחה בדין הפלילי. אין מדובר במעידה מקרית, מזדמנת וחד-פעמית, כי אם בעבירות שהתפרשו על-פני תקופה ארוכה. הדעת אינה סובלת כי אדם יגדל סמים בחצר ביתו, ודאי כמות כה גדולה, על אחת כמה וכמה כשעסקינן באדם במעמדו של הנאשם - 'פקיד של בית המשפט', שמודע לחומרת המעשה ואמור לשמש סמל ומופת לכולי עלמא".

השופט הפגין אמפטיה כלפי הלברשטט, אך החליט להרשיעו. "יש להניח", ציין, "כי בעת שהגן על לקוחותיו - גם בעבירות סמים - היה הנאשם שקוע עד צוואר בעבירות דומות... כיצד יוכל ביהמ"ש להישיר מבט לעבריין - אזרח מן השורה - כשבעבירה מסוג זה הועדפו הארזים על-פני אזובי הקיר?". (ת.פ. 3019/05).