הטיפול בפרשת ראובן גרוס מתעכב - וסמנכ"ל כ"א ברשות המיסים משלם את המחיר

שמואל בוברוב מנוע מטיפול במשמעת ברשות, בגלל שנחקר בפרשה והפרקליטות עדיין לא הכריעה

שמואל בוברוב, סמנכ"ל ארגון וכוח-אדם ברשות המיסים, מנוע מטיפול בנושאי משמעת וטוהר המידות ברשות המיסים, שבה מועסקים 5,500 עובדים, עקב עיכובים בסיום פרשת ראובן גרוס.

בוברוב ייאלץ להמתין לסיום חקירת המשטרה והכרעת פרקליטות המדינה בפרשת גרוס, שהתפוצצה לפני שנתיים וחצי. זאת, נוכח העובדה, שביולי 2004 נחקר על-ידי אנשי יאח"ה, לאחר שנמצאה במשרדיו של גרוס קלטת שבה ביקש בוברוב, אז פקיד שומה תל-אביב 5, מגרוס שתי חניות נוספות לרכב עובדי המיסים. בסיום השיחה אמר בוברוב לגרוס: "אם תצטרכו משהו..."

המשטרה חקרה את בוברוב בעניין השיחה הזו כבר במועד פענוח הקלטות, בקיץ 2004. אלא שאת הדיווח הראשוני שלחה לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה רק שנה וחצי לאחר מכן, בסוף מארס 2006. וזאת, רק אחרי דרישת הפרקליטות ואחרי ההודעה על מינויו של בוברוב.

ל"גלובס" נודע, כי בעדותו במשטרה מסר בוברוב, כי מדובר במנהג הנמשך שנים. נציבות המס מפרסמת מכרז על אספקת כמות מסוימת של חניות. לאחר הזכייה במכרז נבחנת עם הזוכה אפשרות לקבל עוד כמה מקומות חנייה. לדברי בוברוב, מסר דיווח מלא בנושא במכתב ששלח להנהלת שלטונות המס.

לפני כמה חודשים, כשביקש מנהל רשות המיסים, ג'קי מצא, למנות את בוברוב לתפקיד, הוא קיבל את אישור המשטרה. אבל זמן מה אחרי ההודעה הרשמית על המינוי מסרה הפרקליטות למצא, כי קיימת בעיה. היא דרשה מהמשטרה להעביר דיווח על החקירה שהתקיימה שנה וחצי לפני כן.

המשטרה דיווחה לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה על החקירה, והוסיפה כי לא נמצאו ראיות בעייתיות נגדו.

לשכת נציב שירות המדינה מסרה היום (ה') בתגובה: "בעקבות דיווח זה ובחינת החשד המיוחס לעובד, ולאחר התייעצות עם המשנה לפרקליט המדינה, החליט נציב שירות המדינה שנושא המשמעת יועבר לטיפולו של ג'קי מצא.

"לאור חלוף הזמן ממועד החקירה, לא נמצא מקום למנוע את העסקת בוברוב כסמנכ"ל ארגון וכוח-אדם. לאחר החלטת פרקליטות המדינה בתיק החקירה, ייבחן הנושא שנית".

משרד המשפטים מסר בתגובה לקונית: "פרשת ראובן גרוס עדיין בטיפול המחלקה הכלכלית בפרקליטות".

"פרשת שוחד החניונים" פרצה במארס 2004, עם מעצרו של איש החניונים, ראובן גרוס. לצידו נעצרו ונחקרו בכירים בעיריות תל-אביב, חיפה ורמת-גן. בין הנחקרים באזהרה גם ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי וראש עיריית רמת-גן, צבי בר. שוטרי יאח"ה פשטו על משרדי החברות העירוניות וכן על משרדיו וביתו של גרוס.

חקירת המשטרה הסתיימה ככל הידוע בקיץ שעבר. היא מצאה ראיות לכאורה להעמדה לדין של גרוס וחברות בשליטתו, בחשדות למתן טובות הנאה לבכירים ברשויות המקומיות, שסייעו לו לקבל מכרזים להפעלת חניונים.