קשת: שנער מעל באמוננו כשהפסיק באופן חד צדדי לעבוד; תובעת ממנו כ-1.2 מיליון שקל

כך עולה מתביעה שהגישה זכיינית ערוץ 2 נגד מנכ"לה הקודם

זכיינית ערוץ 2, קשת, הגישה היום תביעה שכנגד נגד נשיא החברה לשעבר אורי שנער. החברה טוענת באמצעות עו"ד נחום פיינברג כי שנער הפסיק באופן חד צדדי לעבוד עבורה כשעדיין נשא בתואר נשיא קשת תוך שמעל באמונה.

קשת תובעת ממנו כ-1.2 מיליון שקל במסגרת זו השבת פיצויי הפיטורין שקיבל, פיצוי בגין הפרת הסודיות והשבת כספים שהוציא שלא כדין על חשבונה לצרכיו הפרטיים בתקופה שלא עבד כבר עבורה.

בתביעה שכנגד חוזרת קשת על טענותיה בכתב ההגנה שהגישה בתביעת שנער נגדה בין היתר היא מתארת את היחסים העכורים שהיו בין שנער לאבי ניר, שמונה למנכ"ל קשת בהצעת שנער. החברה טוענת כי לאחר מינויו כמנכ"ל התנגד ניר להתערבות של שנער בעבודתו השוטפת ובהמשך כשהסכסוך הגיע לשיא הודיע בתחילה יו"ר הדירקטוריון משה ורטהיים כי הוא תומך בשנער. בשלב מסוים כתב שנער מכתב לדירקטוריון בו דרש את פיטוריו של ניר ולמרות ניסיונות לאורך הדרך של הדירקטוריון להביא את השניים לעבודה משותפת הדבר לא צלח.

קשת טוענת כי ורטהיים אף הציע לשנער שהוא יוותר על תפקידו כיו"ר הדירקטוריון למענו ושנער ימונה ליו"ר בלי שינוי בתנאי העסקתו. ואולם שנער לא קיבל את התפקיד והדירקטוריון דוחה את טענתו כי הוא הדיח אותו. במהלך חד צדדי ואת לטענתו כי היתה קנונייה נגדו. הדירקטוריון החליט על הפרדת סמכויות של ניר ושל שנער מתוך שיקולי טובת החברה.

בהמשך נטען, פתח שנער במלחמת חומרה נגד קשת עוד בהיותו נשיא, הטיל בה רפש איים, והעלה טענות לא נכונות כנגדה באוזני חברי מועצת הרשות השנייה ומנכ"ל המועצה, בניסיון לפגיעה בזיכיון שקיבלה. קשת טוענת ששנער חשף בתביעתו פרטים חסויים מהליך הגישור וסילף עובדות ואף חשף את משכורתו של ניר. בישיבת דירקטוריון מאוגוסט 2005 בה הופיע אמר בן היתר כי "עדיין לא יצאתי עם הסיפור שלי החוצה...". קשת מוסיפה כי שנער גם אמר שאינו רוצה לפרט את "תאורי הקוספרציה שעורכי הדין שלי פיתחו".

קשת מציינת כי לפני ההחלטה על אפשרות סיום העסקתו של שנער הוא זומן לשימוע בדירקטוריון כדי שיאמר דברים נוספים אם ברצונו בכך . שנער בחר שלא להתייצב ובמקום זאת שלח מכתב. למחרת הגיש את התביעה נגד קשת ולאחר מכן החליט הדירקטוריון להפסיק את העסקתו.