ברוש לחשבת התמ"ת: "בגלל פקידים כמוך המדינה נראית כמו שהיא נראית"

חנה גת בתגובה: "אני לא עובדת אצלך"; ברוש טען שגת מעכבת תוכנית שיזם להעתקת מפעלים לנגב

סכסוך בין נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, לחשבת במשרד התמ"ת, חנה גת. ברוש רב אתמול (א') עם גת, וצעק עליה כי "בגלל פקידים כמוך המדינה נראית כמו שהיא נראית".

הרוחות התחממו, וגת צעקה בתגובה לברוש, בישיבה מרובת משתתפים: "אני לא עובדת אצלך". היא קראה לעזרתה את מנכ"ל התמ"ת, גבי מימון, ואיימה כי תזמין איש ביטחון אם ברוש לא יירגע.

הוויכוח פרץ בשל עיכוב קידומה של תוכנית להעתקת מפעלי תעשייה לאזור התעשייה נעם שבנגב. ברוש, שיזם את התוכנית לשם חיזוק התעשייה והתעסוקה באזור, טען כי גת מעכבת את ההעברה בבירוקרטיה מיותרת, וכי אם היתה מגלה רצון טוב, היתה יכולה לסייע בקידום הנושא. עוד אמר לה, כי לפי סיכום קודם עם ועדה בראשות מנכ"ל התמ"ת בעבר וכיום מנכ"ל משרד רה"מ, רענן דינור, היו התעשיינים אמורים לקבל סיוע שיזרז ככל האפשר את ההליכים הבירוקרטיים.

תוכנית נעם היא נושא לביקורת על ברוש מצד מספר תעשיינים. לטענתם, התוכנית, שנועדה להעתקת עשרות מפעלים, משיגה העברת שניים-שלושה מפעלים בלבד, למרות מיליוני שקלים שהושקעו בה.

ביקורת עקב המינויים

הביקורת עלתה בעקבות מהלך שביצע ברוש למינוי מנכ"ל חדש להתאחדות במקום המנכ"ל הוותיק, יורם בליזובסקי, הפורש לגמלאות. אמש אישרה נשיאות התעשיינים את המלצתו למינוי יהודה שגב, שהיה מנכ"ל התאחדות הקבלנים.

ניסיונו של ברוש למנות את אבי בלשניקוב לתפקיד כשל, לאחר שבלשניקוב העדיף את תפקיד מנכ"ל הכנסת. ברוש נותר במצב לא נוח מול התעשיינים, לאחר שנלחם למען מינוי בלשניקוב. ברוש ובלשניקוב אף אינם מדברים מאז.

מחלוקת עם אולמרט

נסיגת בלשניקוב מהסיכום עם התעשיינים עוררה מחלוקת בין ברוש לראש הממשלה, אהוד אולמרט. ברוש טען כי נעתר לבקשת אולמרט לוותר על בלשניקוב, ואילו דובר ראש הממשלה מסר כי אולמרט כלל לא התערב במינוי, וכי טענה זו היא "שקרית וחסרת שחר".

עתה, עם מינוי שגב, התעורר גל ביקורת מחודש נגד ברוש בקרב תעשיינים, הטוענים כי ברוש כופה את דעתו משיקולים אישיים, וכי לא הצליח לקדם את מעמד ההתאחדות כפי שציפו.

לטענת מספר תעשיינים, ברוש העדיף למנות את האיש שהוא החליט עליו ורק אז להשיג את הסכמת התעשיינים לכך, כמו במקרה בלשניקוב. איש משמיע ביקורת נגד שגב או תפקודו הצפוי כמנכ"ל, אך לפי הטענות, ברוש לא ביקש מחברי נשיאות התאחדות התעשיינים להשתתף בתהליך בחירת המנכ"ל, וניהל אותו "כהצגה של איש אחד, ולא בשותפות שבה הוא משמש ראשון בין שווים".

עם זאת, רבים מבכירי התעשיינים, בהם הנשיאים לשעבר דן פרופר, דב לאוטמן ועודד טירה, מביעים תמיכה נחרצת בתפקודו של ברוש.