או.אר.טי תספק לאגד שירותים למכשירי כרטוס ב-18 מ' ש'

החוזה יתפרס על פני 5 שנים * המנכ"ל, משה פניג'ל: "ההסכם יסייע לנו להגיע לאיזון כבר בשנה הנוכחית"

תוכנית ההתייעלות שעברה טרנסווי, החברה הבת (100%) של או.אר.טי הבורסאית (שמה החדש של רפק טכנולוגיות), ממשיכה לשאת פרי. היום הודיעה טרנסווי, הפועלת בתחום הכרטוס האלקטרוני ומתן פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לתחבורה ציבורית, על חתימת הסכם עם אגד, שבעקבותיו תספק טרנסווי שירותי תחזוקה למכשירי הכרטוס מתוצרתה הנמצאים בשימוש אגד, בתמורה לכ-18 מיליון שקל במהלך חמש השנים הקרובות.

בטרנסווי מעריכים, כי החוזה הנוכחי ישפר משמעותית את ביצועיה העסקיים של החברה. "ההסכם מול אגד מבטיח לטרנסווי תזרים הכנסות יציב וקבוע", אמר היום (ב') משה פניג'ל, מנכ"ל טרנסווי, "אני מעריך כי הוא יסייע לחברה להגיע לאיזון כבר בשנה הנוכחית", הוסיף.

מדובר בחוזה משמעותי שני עליו טרנסווי חותמת בשלושת החודשים האחרונים עם חברת אוטובוסים. בחודש אפריל חתמה על הסכם עם חברת נתיב אקספרס, לפיו תספק טרנסווי לחברת ההסעות מנצרת מכשירי כרטוס ב-3 מיליון שקל. במהלך השנים האחרונות סך ההכנסות שטרנסווי הניבה לחברה האם, או.אר.טי, לא היו מהותיות. ברבעון הראשון של 2006, למשל, הסתכמה תרומתה להכנסות הקבוצה בכ-500 אלף שקל בלבד.

טרנסווי, הוקמה בשנת 1994 על-ידי או.אר.טי בשיתוף עם י.ב.מ, בהשקעה של 20 מיליון דולר. בנובמבר 2002 נכנסה החברה להליך של פירוק מרצון ופעלה מאז תחת נאמן. בתחילת 2003 חתמה או.אר.טי (אז רפק טכנולוגיות) על הסכם פשרה עם מניות המיעוט בטרנסווי, שבעקבותיו התבטלו ההליכים המשפטיים המתנהלים בין הצדדים והתאפשר לחברה להמשיך בפעילותה. ב-2005 עברה טרנסווי ארגון מחדש, במסגרתו שינתה את המודל העסקי שלה וקיצצה את מספר העובדים. כיום מתמודדת החברה על מספר מכרזים בארץ ובעולם.

האחות הגדולה של טרנסווי בקבוצת או.אר.טי היא אורפק (57.4%), אשר נסחרת ב-AIM הלונדונית לפי שווי של כ-100 מיליון דולר. נזכיר, כי בסוף יוני האחרון הודיעה החברה, העוסקת בפיתוח מערכות תדלוק וניהול תחנות דלק, על חוזה עם חברת SHELL בהיקף כולל של כ-22 מיליון שקל, שבמסגרתו אורפק תספק לענקית האנרגיה מערכות תדלוק לסניפיה ברחבי טורקיה.

את הרבעון הראשון של 2006 סיימה או.אר.טי, הנסחרת לפי שווי של 188 מיליון שקל, עם מחזור הכנסות של 44.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה או.אר.טי, המנוהלת על-ידי אלכס מילנר, רווח נקי של 2.3 מיליון שקל לעומת כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.