עודד דסאו פורש מתפקידו כיו"ר גולן מלאכת מחשבת: "רוצה שאדם אחר יוביל החברה"

במקביל, פורש היום דירקטור נוסף מהחברה בשל "ביצוע פעולות בחברה ללא ידיעת הדירקטוריון"

נטישת ה"ספינה" של גולן מלאכת מחשבת נמשכת. היום (ב') הודיע דירקטור נוסף על פרישתו, אולם את הכותרות תופס מחולל הפרשה, עודד דסאו, שהודיע כי הוא עוזב את תפקידו כיו"ר הדירקטוריון.

בשבוע שעבר התפטר מנכ"ל החברה, גיל פרס, בשל "חילוקי דיעות מהותיים עם יו"ר החברה ובעל השליטה בה, עודד דסאו, בנוגע לאופן התנהלות החברה ולדרך ביצוע רכישת 50% ממניות חברת אבן וסיד שיש בע"מ".

משה שכטר, דירקטור בחברה שהודיע כאמור היום על פרישתו, מנמק את התפטרותו ב"כך שבחברה בוצעו פעולות שלא בידיעתו וללא אישור הדירקטוריון".

בהודעת הפרישה של יו"ר הדירקטוריון דסאו, הנחקר בימים אלו על הוצאת כספים מהחברה שבבעלותו, נמסר כי ההתפטרות נמסרה בעל פה בישיבת הדירקטוריון. לדברי דסאו, "הפרישה נובעת מרצון לפנות מקום לאדם אחר שיוביל את החברה".

אולם למשפחת דסאו תמשיך להיות נציגות בחברה כאשר אישתו של עודד, ורדה, תשאר בתפקידה כדירקטורית. עוד יישבו בדירקטוריון: ששון נמרודי ואורי אילן.

תקציר האירועים הקודמים: דסאו משך ללא אישור הדירקטוריון 4.8 מיליון דולר מקופת גולן מלאכת מחשבת שבשליטתו. כשהדירקטוריון גילה זאת הוא הזעיק את רשות ניירות ערך שנעמדה מצידה על הרגליים האחוריות.

הדברים הגיעו לכדי כך שדסאו נחקר במשרדי הרשות ושוחרר למעצר בית של ארבעה ימים, לא לפני שהוצא נגדו צו הכללה (שמשמעותו למעשה צו עיכוב יציאה מן הארץ).

להגנתו אמר דסאו כי משך את הכסף כדי לממן השקעה בחברת אבן וסיד שיש שבשליטת שיכון ובינוי, באמצעות איש העסקים יצחק קלפר, אבל שיכון ובינוי פרסמה תגובה נדהמת לפיה אין להם שום מושג על הטענה הזאת. המסחר במניה הוספק על ידי הנהלת הבורסה עד להתבהרות הפרשה.

בעקבות השתלשלות העניינים ריחפה מעל ראשו של עו"ד אורן מן עננה לאחר שהתכוון לרכוש מחצית מאחזקות דסאו בגולן. מן הודיע בשבוע שעבר לדסאו כי מוותר על כוונה זו. ל"גלובס" אמר מן כי הוא "עדיין מעכל את כל מה שקרה".

מן הוסיף כי דסאו "ניסה לנצל את הקשרים העסקיים שלי כדי ליצור מסך עשן, שבאמצעותו הוא יוכל למשוך כספים מהחברה לכיסוי חובות, בתואנה שירכוש את חלקה של שיכון ובינוי באבן וסיד שיש. הכל בדוי ומצוץ מהאצבע. לא הייתה לו מעולם כל כוונה אמיתית לרכוש את החברה - הוא השתמש בשמה רק כתירוץ להוציא כספים".

בהמשך הועלו חשדות כי משיכת הכספים של דסאו מגולן היתה בהיקף גדול יותר. בבקשה להוצאת צו מניעה האוסר על דסאו לבצע דיספוזיציה בנכסיו (עד לסכום של 23.5 מיליון שקל) טען בבית המשפט יזם הנדל"ן הקנדי מורי גולדמן כי עודד דסאו, בעל משך מקופת החברה יותר מ-12 מיליון דולר ולא רק 4.8 מיליון דולר, כפי שהוערך קודם.

ביהמ"ש דחה את בקשת גולדמן וציין שאינו רואה מקום לצו כאמור בטרם הגיש גולדמן את התביעה עצמה. במקביל הגיש גולדמן בקשה לעקל את נכסיו של דסאו.

מעורבותו של גולדמן לפרשה באה לאחר שהלווה לדסאו 5 מיליון דולר לתשלום החצי השני של מקדמה בסך 10 מיליון דולר, ששילם דסאו בעסקה לרכישת מחצית חברת הנדל"ן אמד. העיסקה לא יצאה לבסוף לפועל. גולדמן טוען כי גולן גזרה קופון בסך 2.4 מיליון דולר על חשבונו של גולדמן, בכך שהמחתה לרוכשים הסופיים של אמד (אוסיף, קרדן וקסדן) את זכויותיה לרכישת המניות.