בקשות לייצוגית בכ-80 מיליון ש' נגד יצרני אבקות הכביסה אריאל ופרסיל בגין הטעיית צרכנים

"החברות הפחיתו את משקל אריזות אבקות הכביסה, בין השאר של פרסיל ואריאל, מבלי ליידע את הצרכנים ומבלי להפחית את המחיר"

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשו היום שתי תביעות נוספות ובקשות לאישורן כייצוגיות כנגד חברות הנקל סוד ופרוקטר אנד גמבל, המייצרות אבקות כביסה, בטענה להטעיית צרכנים ביחס למשקל אבקות כביסה. בתביעות נטען כי החברות הפחיתו את משקל אריזות אבקות הכביסה, בין השאר של פרסיל ואריאל, מבלי ליידע את הצרכנים ומבלי להפחית את המחיר.

התובעים, המיוצגים על ידי עו"ד יוחי גבע, מבקשים מבית המשפט לחייב את החברות להשיב לצרכניהן את הפרשי המחיר המגיעים להם בגין ההטעיה ביחס למשקל המוצרים.

הצרכן שלומי מדמוני הגיש תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של כ-43 מיליון שקל נגד פרוקטר אנד גמבל, החברה היצרנית הגדולה בעולם של אבקות כביסה. לטענתו, החברה הטעתה את צרכניה בנוגע לאבקות הכביסה הנמכרות בשם אריאל. זאת, על ידי כך שהאבקות המשווקות באריזות של 1.5 ק"ג ו-3 ק"ג נמכרות מזה כשלוש שנים באותה אריזה ממש או באריזה דומה במשקל מופחת של 2.5 ק"ג במקום 3 ק"ג, ו-1.25 ק"ג במקום 1.5 ק"ג. זאת, מבלי להודיע לצרכנים על הפחתת משקל המוצרים ומבלי להפחית את מחירם.

רחמים בכר, צרכן של אבקות הכביסה המיוצרות ומשווקות על ידי הנקל סוד תחת השמות קומפקט סוד, קומפקט סוד קולור, פרסיל ופרסיל קולור, הגיש נגד החברה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית, בהיקף של כ-36 מיליון שקל.

לטענתו, החברה שמכרה מוצרים אלו באריזות של 1.5 ק"ג, החלה לפני כשלוש שנים למכור את אותם מוצרים באותה אריזה או באריזה דומה כשהם במשקל נמוך יותר של 1.25 ק"ג. זאת, מבלי שטרחה להודיע לצרכניה על שינוי המשקל של המוצרים ומבלי להפחית את מחירם.

טרם נתקבלה תגובתם של החברות. (ת"א 1836/7/06).