לחימה קשה בצפון; הרמטכ"ל דן חלוץ: "נחזיר את לבנון 20 שנה אחורה"; חיזבאללה: "השמדנו טנק של צה"ל"; מטוסי חיל-האוויר חגים מעל ביירות

(עדכון) אולמרט: "הם ישלמו מחיר כבד"; הצבא מגייס מילואים; כוחות של צה"ל פועלים בלבנון; 11 חיילים ואזרחים נפצעו במטח קטיושות* דעה: אפשר כבר להיסחט? * הבורסה צונחת * הדולר מזנק * גל ביטולים בצימרים בצפון * מה אומרים האנליסיטים?

מתיחות בגבול הצפון: מטח של עשרות טילים מסוג "קטיושה" ופצצות מרגמה נורה מסביבות השעה 9:00 לעבר יישובים באזור הגבול. 11 חיילים ואזרחים נפצעו קל עד בינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים באזור.

סמוך לשעה 10:00 הבוקר במהלך הירי הכבד על ישובי הצפון, נחטפו שני חיילי צה"ל אל לבנון. ארגון החיזבאללה דיווח כי הוא אחראי על חטיפת החיילים ובצה"ל אישרו כי אכן ישנם שני חיילים נעדרים. מעט לפני שעת צהריים, הודיע החיזבאללה כי הוא מעוניין בחילופי שבויים - שחרורם של אסירים ועצירים פלשתיניים תמורת שחרורם של שני החיילים החטופים. עוד נאמר בהודעת החיזבאללה כי "שני החיילים הישראלים הועברו למקום בטוח".

בשעות הצהריים דווח כי כוחות של צה"ל חצו את גדר המערכת ופועלים בשטחי לבנון. לא ידוע אופי הפעולה ועד כמה עמוק נכנסו הכוחות נכון לשעה זו.

ראש הממשלה אולמרט אמר כי "יש גורמים מצפון ומדרום המאיימים על יציבותנו ומעמידים במבחן את נחישותנו. הם ישלמו מחיר כבד על מעשיהם".

הרמטכ"ל, רב אלוף דן חלוץ, כינס דיון חירום בקריה בתל-אביב בכדי לגבש סדר פעולות לתגובה. "איבדנו הסבלנות מול חיזבאללה וממשלת לבנון",אמרו בדיון גורמים במטכ"ל. חלוץ אף צוטט כאומר כי "נחזיר את לבנון 20 שנה אחורה". בינתיים תוקף חיל האוויר בדרום לבנון: חיל האוויר הפציץ שני גשרים מרכזיים.

מפה צפון הארץ

הירי החל לכיוון הישובים הסמוכים לגבול הצפון, שלומי, שתולה, סלעית, אבן מנחם ובירנית, ונמשך עד לכיוון אצבע הגליל. בעקבות האירועים הועלתה רמת הכוננות בשירותי ההצלה ובמגן דוד אדום. אחד מטילי הקטיושה נחת על הר מול שלומי, כחצי קילומטר מהישוב. תושבי שלומי הונחו להיכנס לחדרי הבטחון.

ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, אבי קרמפה, סיפר הבוקר בראיון לגלי צה"ל על הפצועים כתוצאה הירי ואמר: "במושב זרעית נפגע בחור שעבד בשטח, הטנדר שלו נפגע קשות והוא נפגע קל מרסיסים. בנוסף, פועל בניין נפגע מרסיסים בבטנו. צעיר נוסף שעבד במטעים נפגע קל עד בינוני. כולם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בנהריה.

תושב שתולה יאיר חתן סיפר הבוקר האזור כולו רועם מהפגזים: "שמעתי יריות ופצצות מרגמה והבנתי שיש משהו רציני. רצתי עם המצלמה שלי ורציתי לצלם את מושב כרכום. תוך כדי צילום שמעתי שריקה, הסתכלתי שמאלה וראיתי פגיעה ישירה בבית. הפועלים בבית התחילו לצעוק. יש פה הרבה מאוד כלי רכב צבאיים, המסוקים חגים באוויר וכל הזמן יש יריות".

בתגובה לירי הכבד תוקף צה"ל מוצבים של ארגון החיזבאללה בדרום לבנון. לדברי הגורמים, בשבועיים האחרונים, בתחילת מבצע "גשמי קיץ" ברצועת עזה, הועלתה הכוננות בצפון מחשש לפעולות תגובה של חיזבאללה.

בשעה האחרונה דווח כי מטוסי צה"ל חגים מעל ביירות.

בית החולים נהריה פתח קו חירום - 12-55-141

דעה: אפשר כבר להיסחט? / מתי גולן