בזק משאירה את וואלה קרוב אליה: הפסיקה את המגעים למכירת אחזקותיה בחברה

בין המועמדות לרכישת חלקה של בזק בינלאומי בוואלה, הייתה קבוצת "הארץ" המחזיקה כיום בכ-23.8% ממניות החברה

חברת בזק הודיעה היום (ד') כי המגעים למכירת חלקה של הקבוצה בפורטל וואלה (44.6%) הופסקו, וכי כעת היא לא פועלת יותר למכירת האחזקות.

בתקופה האחרונה מנהלת בזק, דרך החברה הבת בבעלות מלאה בזק בינלאומי המחזיקה בוואלה, משא ומתן עם קבוצת "הארץ" לרכישת חלקה בוואלה. בין הצדדים התגלעו אי הסכמות בדבר השווי של וואלה לפיו העיסקה תתבצע.

בזק תחל לחפש כעת מנכ"ל לוואלה, שיחליף את אילן ישראלי שהודיע זה מכבר על כוונתו לעזוב את התפקיד. היקף העסקה הוערך בכ-35 מיליון דולר, כ-160 מיליון שקל.

בזק מנסה למכור את חלקה בוואלה מזה זמן, כשהיא ניהלה משא ומתן בעניין עם עוד מספר גופים מלבד קבוצת הארץ. בזק אף בחנה האפשרות להנפיק את החברה בבורסת ה-AIM הלונדונית.

וואלה"מפעילה את פורטל האינטרנט הישראלי הנצפה ביותר, ומרבית הכנסותיה נובעות מפרסום, למעט ההכנסות שמגיעות מתחום המסחר האלקטרוני. העובדה שהחשיפה לאינטרנט הולכת וגוברת בקרב הציבור, לצד ההכרה המתחזקת בקרב מפרסמים במדיום החדש, הביאה לגידול משמעותי בהכנסות הפורטל.

וואלה רשמה ברבעון הראשון של 2006 הכנסות של 24 מיליון שקל, גידול של 11.7% לעומת הרבעון הקודם, וגידול של כ-70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות השליך גם על הרווח הגולמי, שגדל תוך רבעון בכ-13%, ל-16 מיליון שקל. הרווח התפעולי עמד על 4.9 מיליון שקל, עלייה של כ-22% לעומת הרבעון הקודם. הרווח הנקי עמד על כ-5 מיליון שקל.