כלכלני בנק לאומי: כאורך המבצע הצבאי - כך מידת הפגיעה הצפויה למשק

הנמיכו את תחזית הצמיחה במשק ל-4.5% * מעריכים כי מדד המחירים לצרכן ירשום עלייה חדה בתמיכת סעיף הפירות והירקות וסעיף האנרגיה

בנק לאומי עדכן היום את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2006 כלפי מטה, וכעת מעריכים כלכלני הבנק כי צמיחת התמ"ג תסתכם השנה ב-4.5%, בהשוואה לתחזית קודמת של 4.7%.

בלאומי מייחסים את הורדת תחזית הצמיחה לעדכון תחזית הצמיחה שביצעה הלמ"ס בשבוע שעבר. נזכיר, כי הלמ"ס הורידה את תחזית הצמיחה ל-6% בהשוואה לצמיחה של 6.6% ברבעון הראשון של השנה.

בסקירת המאקרו השבועית שלהם, מציינים כלכלני בנק לאומי, כי כל עוד ישראל מצויה בעיצומו של מבצע צבאי, קשה להעריך את השפעתו על המצב הכלכלי. יחד עם זאת, מוסיפים בלאומי, ידוע כי בתקופה שכזאת קיימת פגיעה בפעילות הכלכלית בצפון הארץ במרבית הענפים.

בלאומי מוסיפים, כי הפגיעה בבנייה הפרטית והציבורית תחייב לאחר תום המבצע שיקום מהיר, כמו גם גידול בביקוש למוצרים הקשורים בתחום הפעילות הצבאית. בלאומי מציינים כי פגיעה קשה במיוחד צפוי לספוג ענף התיירות, שיתקשה להתאושש, בהשוואה לענפים האחרים.

התחזית הנוכחית, מדגישים בלאומי, מסתמכת על צפי לפעולה צבאית קצרת ימים, ומוסיפים, כי "כאורך המבצע - כך מידת הפגיעה הצפויה למשק".

בהתייחס למדד המחירים לצרכן, בלאומי מעריכים כי סעיף הפירות והירקות יושפע מהמצב הביטחוני וכי הוא צפוי לרשום עלייה חדה מהצפוי בעקבות המצב. כמו כן, מעריכים בלאומי כי גידול ניכר יירשם גם במוצרי האנרגיה, בעקבות עליית מחירי הדלקים בעולם.